Българската асоциация на ПР агенции внесе официално писмо до министър-председателя на Р България Бойко Борисов с официално искане ПР браншът да бъде включен в списъка на индустриите, които имат право да получат подкрепа от държавата, като пострадал бизнес от предприетите мерки за ограничаване разпространението на коронавирус Covid-19.
Комуникационната индустрия и събитийният сектор са едни от първите, засегнати от разпространението на Covid-19. Още преди да бъде обявена извънредната обстановка в страната, редица високобюджетни планирани събития, рекламни кампании и други инициативи бяха отменени в отговор на препоръките на Националния оперативен щаб, Световната здравна организация и редица други призиви. Като отговорен бизнес, ПР браншът преструктурира малките събития, така че да се състоят. След обявяване на извънредната обстановка на 13 март 2020 г., отпаднаха всички събития, кампании, инициативи и други активности от страна на бизнесите.
На практика комуникационната и рекламна индустрия в момента е блокирана и изправена пред невъзможността да функционира. Това води след себе си огромни финансови загуби и редица други неблагоприятни последици за ПР бранша, сериозен риск от съкращаване на повече от 50% от наетите на постоянна заетост експерти и тесни специалисти.
Работата на комуникатори, маркетолози и рекламисти е функция от работата на цялата останала част от бизнеса и всички други индустрии. Този бранш е събирателното звено, което обединява институции, компании, неправителствени организации от една страна и медии, изпълнители, осветители, видеографи, озвучители, производители и други тесни специалисти, от друга страна.
Секторът е с обем от около 50 млн. лв. годишно и повече от 400 души наети на постоянна заетост. Секторът също е част от изброените икономически дейности, над които е наложена забрана/ ограничени на дейността в периода на извънредното положение и има право да получи подкрепа от страна на държавата, за да успее да съхрани служителите си.