Инициативата се проведе в рамките на СТЕМ деня в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ.
Какви и колко сериозни могат да бъдат вредите от вейпове, снуски и райски газ разказаха десетокласници от гимназия за дигитални науки СофтУни БУДИТЕЛ на по-малките си съученици в рамките на СТЕМ ден, провел се на 8 май в училището, посветен на темата - „Как това, което консумираме, влияе на поведението и здравето ни“.
Чрез забавна театрална сценка, презентации и тематични станции с различни активности, младежите демонстрираха на осмокласниците как вредни вещества и храни, които носят кратко удоволствие, могат да имат сериозни дългосрочни последици за здравето.
Събитието стартира със забавен скеч „Спящата красавица и Монстъра“, който по достъпен за учениците начин илюстрира страничните ефекти от прекомерната консумация на енергийни напитки, като сърцебиене, световъртеж, безсъние, главоболие и др.
В тематична презентация със сериозен тон, който фокусира вниманието върху здравето, десетокласниците споделиха повече за опасното влияние на вейпове, снуски и райски газ и насърчиха по-малките ученици винаги да търсят подробна информация за страничните им ефекти преди да се впуснат към вредните навици.
Във втората част от програмата младежите, разпределени в екипи по интерактивни станции, продължиха да демонстрират вредите от модните сред тийнейджърите вещества. На една от тях чрез 3D модел на сърце, изработен на училищния 3D принтер, разказаха как енергийните напитки и райският газ влияят директно върху сърдечно-съдовата система.
Какви биха били дългосрочните последствия върху здравето при прекомерна употреба на пакетирани храни и чипсове с високо съдържание на нездравословни мазнини, сол и захар разказаха учениците на станцията, посветена на влиянието на вредните храни.
Медицинският екип на гимназията демонстрира пред осмокласниците техники за оказване на първа помощ, а на станцията, посветена на науките децата имаха възможност да направят измервания на качеството на въздуха.
Денят завърши с куиз с тематични въпроси, който даде възможност на учениците да проверят знанията си и да затвърдят наученото.