Инструмент воден от изкуствен интелект подпомага онлайн търговиятаПоследните месеци бяха доста предизвикателни. Много хора останаха без работа или с ограничен бюджет. Това ги направи по-предпазливи и пестеливи и непременно оказа влияние и на бизнеса. Кризата се отрази на различни сектори и доведе до спад в печалбите им. Някои бизнеси приеха предизвикателството да продължат да се развиват и в този труден период, като предоставят по-добро клиентско изживяване на потребителите си и помогнат на партньорите си. Развитието на технологиите винаги е голяма крачка в тази посока, дори в сектори като модата. 

Пример за това е функцията GLAMI Visual Search за визуално търсене, задвижвана от изкуствен интелект (AI). Тя беше представена на потребителите на най-голямата модна търсачка в Европа – glami.bg миналата година. Платформата взе решение да надгради текстовото онлайн търсене и да предложи на потребителите по-лесно и персонализирано потребителско изживяване.

Как работи GLAMI Visual Search

Потребител се влюбва във визия, която е видял по телевизията, онлайн от любимия си блогър или дори на червения килим, но не знае как би могъл да се сдобие с артикулите? Функцията за визуално търсене позволява на потребителя да зареди изображение или снимка на екрана, което ще бъде анализирано от глава до пети. Технологията използва машинно обучение (machine learning), като „разпознава“ всеки един артикул присъстващ в снимката - облекло, аксесоар или обувки и предлага оферти за подобни находки от десетки патньорски онлайн магазини, събрани на едно място. В момента на www.glami.bg, почитателите на онлайн пазаруването могат да намерят повече от 500 000 продукта от над 12 500 марки.

Визуалната технология, използва машинно обучение (machine learning), което имитира начина, по който купувачите мислят за продуктите, и предоставя подходящи препоръки и по-добро цялостно потребителско изживяване. Тя съчетава удобството на онлайн пазаруването и възможността за лесно откриване на продукти на традиционната търговия на дребно.

Как технологията помага на бизнеса

Визуалното търсене на потребителите генерира предложения с артикули, които са преки връзки към партньорските магазини. Отваряйки артикула, потребителите директно се препращат в партньорския онлайн магазин.

Технологията помага на търговците на дребно, особено на международните онлайн магазини, да оптимизират и мащабират своите усилия за глобална търговия, тъй като премахва местните езикови бариери, свързани с текстово базирани класификации.                                    

Резултати и статистика за времевата рамка Q4 2019 - Q2 2020

Между октомври 2019 г. и юни 2020 г. инструментът за визуално търсене на www.glami.bg е бил активен. Данните за този период показват ръст в рейта на конверсиите (CR). Той е бил два пъти по-висок от този при обичайното текстово търсене и последващо ръчно филтриране на продукти.

Инструмент воден от изкуствен интелект подпомага онлайн търговията

Вижте още:

На 5 август 2022 г. Обединена българска банка (ОББ), част от белгийската финансова група KBC, и Националният гаранционен фонд (НГФ), част от групата на Българската...