Кампанията БАЛКONA сбъдна мечтата на победителя в едноименния конкурсГолемият победител в конкурса БАЛКONA – Ирина Костадинова, вече се радва на своята напълно трансформирана тераса. Наградата тя спечели сред близо 90 участници в инициативата, които два месеца споделяха визии от своите балкони и се мотивираха защо терасата е любимата им стая на открито. Конкурсът имаше за цел да повдигне важни въпроси за възможността всеки един от нас да допринесе за по-красиви, по-чисти по-зелени градове, облагородявайки терасата си.

Победителят бе избран от авторитетното жури на конкурса – изявени професионалисти с отношение към дизайна. Ирина Костадинова спечели техните сърца с вдъхновяващото си послание: „Нашият балкон е нашата малка градинка и врата към външния вълшебен свят. Свят, пълен с цветя, птичи песни, много зеленина и релаксиращи и съкровени мигове между нас и нашите приятели… Нашият балкон би бил щастлив да бъде обновен, а ние най-сетне ще сбъднем една мечта”. Каква трансформация претърпя нейният балкон и какви решения бяха взети, за да се превърне той в мечтаното кътче в дома ѝ?

За мен като архитект беше много важно при трансформацията на балкона да се съобразим с външния вид на сградата. Затова за пода и стените се спряхме на нейните неутрални сиви цветове, за които използвахме материалите на „Мапей България“ и BCA import & export, а друг наш партньор – „Брик Инженеринг“ ни съдейства с всички строителни дейности“, разказва арх. Милена Добрева – организатор на кампанията и основател на ONA Design. Повечето от нас си представят терасата си със светли и свежи цветове, но преди да ги използваме, специалистите съветват да се съобразим с основните цветове на сградата, а тях да приложим в онези части, които остават видими само отвътре. Интересен подход е прилагането на популярните орнаментални мотиви, които с шаблоните и тебеширените бои на Vintage Room всеки може лесно да създаде и сам. Безспорно най-красивата част от терасата са цветята и растителността, те ни носят усещането за природа и релакс, което всеки търси в това пространство от дома. За балкона победител озеленителите от „Цветни идеи“ сътвориха истинска пъстра градина от цветя и билки, а увивна дива лоза ще украси стените и тавана на балкона с времето за радост на минувачите по улицата. Интересен акцент в тази зелена одисея е и цветно пано от мъх от БИОборд, което не изисква поддръжка и допълва автентичното усещане за среща с природата с естествения си мирис на гора.

Най-разпространеният избор за интериора на балконите е натуралната, земна гама с много дърво и зеленина, в които търсим усещане за баланс. „Именно на множество разнообразни дървени елементи заложихме и при трансформацията на балкона, спечелил голямата награда. Ефектни декорации, кашпи, включително пейка и столчета, допълниха уютната атмосфера, благодарение на нашите партньори „Декоративни щайги ръчна изработка“. Дървото обаче има нужда от допълнителна грижа, защото неговата структура абсорбира влагата и я освобождава. Затова използвахме специални финиши за дървесина от нашите партньори OSMO, които са произведени на базата на натурални масла и восъци“, допълва арх. Добрева.

Всички участници в конкурса споделиха, че балконът е любимо място, където се радват на топлите слънчеви лъчи през всички сезони. В горещите летни дни те стават твърде силни и търсим начин да ги ограничим. Винаги е добър вариант да помислим за подходящ сенник, който ще ни носи комфорт, ще защити терасата и нашата зелена градина и любими цветя от различни атмосферни влияния и ще създаде добри условия за нашата зеленина. За реализацията на проекта партньорите ни от „Мис Комфорт“ осигуриха цветна тента в цветовете на балкона – сиво, бяло и зелено, която да носи сянка и прохлада. В дизайна на жилището, както и на балкона, декорациите са тези, които дават завършен вид и внасят уют. С много внимание тези малки, но важни детайли бяха подбрани от ONA Design като организатор на кампанията и Pillow Point.

Днес победителят в конкурса Ирина Костадинова описва своята напълно променена тераса така: „Балконът ми е страхотен, той е феноменален, уникален, разкошен и е наистина врата към външния вълшебен свят“. Кампанията БАЛКONA вдъхнови десетки участници да променят своите тераси, като с това помогнат за положителната промяна на цялостната градска среда, защото промяната е възможна и тя започва от всеки един от нас.

Големият интерес към конкурса мотивира организаторите и партньорите на кампанията, които помогнаха една мечта да стане реалност, да продължат да развиват инициативата БАЛКONA и със следващи издания.


Кампанията БАЛКONA сбъдна мечтата на победителя в едноименния конкурс

Вижте още:

• Застрахователният сегмент е разделен регионално според пазарите, на които Generali оперира• Уди Брадфорд (Woody Bradford) ще заеме позицията на...