Това е едно от трите български отличия в цялата история на конкурса
Комуникационната група The Smarts Group спечели бронзов приз за кампанията „Имаш право на България“ в най-престижния международен конкурс за маркетингова ефективност – Effie Awards Europe 2022.
Над 100 експерти в рекламната индустрия от 26 европейски държави участват в избора на победителите в 26-тото издание на международния конкурс. Отличената кампания „Имаш право на България“ постигна рекорден брой гласували българи в чужбина – 180 000 души, при 117 000 на парламентарните избори през 2017 г., и връх в избирателната активност за последните 20 години. Тя е резултат от съвместните усилия на три от агенциите в групата – The Smarts, Параграф 42 и Shoot!. Призът е утвърден като стандарт за най-успешните кампании в Европа, изключително значим е за европейския комуникационен пазар и е показател за високото ниво на професионализъм.
„Имаш право на България“ е кампания, която целеше повишаване на избирателната активност в чужбина, а също и повече гласност на проблема с ограниченията за броя на избирателните секции в държави извън Европейския съюз (ЕС). Инициативата успя да постигне ръст от 53% на броя на гласоподавателите извън страната на парламентарните избори на 4 април 2021 г. В резултат от кампанията, активисти от 352 локации по целия свят се превърнаха в посланици на кампанията – рекламните постери бяха свалени, разпечатани и разпространени сред посещаваните от сънародниците ни места – български ресторанти, магазини, културни центрове. Това е първият по рода си проект за избирателна активност, иницииран, осъществен и разпространен от самите избиратели, напълно доброволно. Реализира се по инициатива на общността BULGARIANS IN USA и привлече активни българи от цял свят.
„Тази награда е признание от страна на професионалисти на изключително високо ниво – не само за нас, но и за хилядите българи зад граница, които участваха в нашата кампания, с цялото си сърце. Истината е, че битката ни за това право – да имаш България – тепърва трябва да продължи. Трябва да полагаме сили не само да мотивираме сънародниците ни навън да гласуват, но и да се постараем те да получават чиста и вярна информация за случващото се тук. Да бъдат част от туптящото общо сърце, което трябва да бъде обществото ни. Ако искаме да ни има“, сподели Радослав Бимбалов, управляващ партньор в The Smarts Group.