Рекламната индустрия в България страда от липса на време за разработване на работещи идеи и на средства за реализирането им и за възнаграждения на специалистите. Това създава пречки за задържането и развитието на талантите. Върши се твърде много работа за прекалено кратки срокове, а това има потенциал да окаже негативно влияние върху бизнеса като цяло.

Това са част от изводите от проекта „Талантът да задържиш талантите или как рекламната индустрия да стане отново привлекателна за младите“, реализиран от платформата PRAKTIKA с техниката Lego Serious Play по идея и реализация на Василиса Иванова и Николай Тинков. Проектът протече на две вълни, в първия се включиха мениджъри от рекламни агенции, а във втория – представители на „талантите“ – старши и по-младши специалисти в рекламни агенции.

Официалното представяне на пълните резултати от проекта ще се случи във вторник, 25 февруари от 18:30 в Клуб Грамофон. В дискусията ще участват Николай Тинков, Василиса Иванова, Гергана Иванова от The Smarts, Сирма Пенкова от в. Капитал, Ненад Лозович от БАКА, Георги Цеков от Garlic, Стефан Икога от Nitram и Дамяна Генчева от The Smarts. Модератор ще бъде Александър Христов от Параграф 42.

И мениджърите и талантите ясно осъзнават проблемите в индустрията и факта, че те са общи. Има желание за по-често иницииране на професионални срещи между агенциите, на които участниците да могат да обсъждат и търсят решения на проблемите, които срещат. При работодателите има очаквания тази роля да се изпълнява от БАКА, като считат, че към момента това не се случва, а проблемите само се натрупват.

Като важно предизвикателство беше очертано и това, че работата е разпределена върху малко хора, понякога с недостатъчно опит. Талантите се налага бързо да се гмуркат в проектите, което не им дава възможност да се задълбочат и да развият стратегически идеите. Работодателите отбелязват заплащането като сравнително водещ фактор при задържането и развитието на хората, докато – впечатляващо – при талантите това стои на доста по-заден план. Тук ясно излиза нуждата от коучинг, менторство и обучение, което да гарантира дългосрочни резултати.

В агенциите са останали малко старши специалисти и върху тях падат тройни очаквания: 1) да създават криейтив, който е продаваем, 2) да следят за високото качество на работа и спазването на критериите с цел агенцията да участва и на фестивали и 3) да развиват младите. При така поставените приоритети развитието на талантите остава на заден план, а от това страда и текущата работа, защото има нужда от преправяне преди да стигне до клиента“ – отбелязват авторите на проекта.

В дискусията, а и в последващите разговори сред организаторите, се оформиха идеи как да се преодолеят тези несъвършенства в индустрията и как да се даде възможност за още по-бързо развитие на талантите. Екипът ще разработи предложения, които да бъдат отправени към рекламодателите и към агенциите в бранша, за което се планира организирането на специална кръгла маса. Участниците споделиха и идея да се създаде платформа, където да се качват реализирани и нереализирани рекламни идеи, така че те да имат по-дълъг и устойчив живот.

Използваният метод Lego Serious Play е техника, която подобрява решаването на проблеми в екип. Използвайки зрителни, слухови и кинестетични умения, методът повишава способността на участниците да учат и слушат, и служи като споделен език, независимо от културата или положението им.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...