„Мистерията на българските гласове“ демонстрира силата на избирателната активност в кампания за изборите през юни 2024 г.

Институтът за развитие на публичната среда съвместно с Фондация „The Convo“ стартира кампания „България, ти имаш суперглас”, за да прикани хората да подадат своя вот на изборите.

На 23 май 2024 г., в разгара на предизборната кампания, Институтът за развитие на публичната среда (ИРПС) съвместно с фондация „The Convo” стартира инициативата „България, ти имаш суперглас“. В нея акапелни изпълнения на световноизвестния хор „Мистерията на българските гласове“ демонстрират важността на гласа не само в изкуството, но и в политическия контекст. Във видеата има неочакван елемент – пеят само част от певиците в хора, което символизира ниската избирателна активност в България и цели да насърчи гражданите за изборите 2 в 1 на 9 юни тази година.

Пускаме своя суперглас, когато застанем пред изборните урни, за да изразим ясно волята си. Композициите на Петър Дундаков на северняшката „Заблеяло агне”, “Ганка” от Котел, Сливенско и енергичната шопска „Йове” представят по впечатляващ начин значението на супергласа. Започвайки от 23 май, видеата ще се публикуват последователно в социалните мрежи на „Аз гласувам“. (www.azglasuvam.net; www.youtube.com/@OpenParliament )

“Казват, че гласовете ни са космически, но на избори мълчим. Ето на това ние казваме „Мистерията на българските гласове”. Няма как гласовете за Европейски парламент в два от трите района на европейската столица София да са с активност под 30% и да искаме Брюксел да чува какво му пее България. И няма как Сливен да иска да е пълноценно представен в българския парламент, ако само всеки трети гласува,“сподели Иван Хадживеликов, творчески директор и съосновател на фондация „The Convo”.

Организаторите припомнят данните на Централната избирателна комисия, според които избирателната активност в последните години се движи около 40%. При последните парламентарни избори през април 2023 г. тя минава 50% единствено в 23 МИР в София. Сливен е един от районите, в който делът на гласувалите е сред най-ниските (едва 30%), затова и в кампанията „България, ти имаш суперглас“ едно от изпълненията е именно на песен от този регион.

„Участието в изборите е едно от най-демократичните права, които притежаваме. По този начин гражданите излъчват своите лидери и могат да изискват провеждането на политики, които да са в полза на обществото. Колкото повече избиратели подадат своя информиран глас, толкова по-голяма ще е отговорността на избраните институции да работят по важните за всеки от нас теми.“, заяви Ива Лазарова, Изпълнителен директор на ИРПС.

Тяхната платформа „Аз гласувам“ вече единадесета година информира избиратели и представители на СИК за срокове, права и задължения и ги мотивира да бъдат активни. Тази година на платформата зазвучават супергласовете на световноизвестния хор, допълвайки защо е важно да се гласува.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...