БДВОНа дискусията вчера, организирана от БДВО, много участници поискаха коректно отразяване на инициативите в полза на обществото, независимо от кого са организирани

Няма пречки при отразяването на имената на компаниите в електронните медии, когато става въпрос за социално отговорни кампании и инициативи, въпреки че практиката това да не се случва все още продължава. Това стана ясно на организираната от БДВО дискусия на тема „Кой стои зад доброто? Всички гледни точки за отразяване на компаниите в електронните медии“, която се проведе вчера в „Офис на открито” в градината на ул. Кракра 16.

Дискусията успя да събере медийния регулатор и много бизнес и професионални организации в сферата на НПО, медиите, ПР и рекламата – СЕМ, БДВО, БАПРА, БДФ, Фондация „За нашите деца“, Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, MediaMixx, АБРО, БАР, НСС, БАКА, както и представители на Мтел и Софарма.

БДВОГоляма част от  участниците се съгласиха, че проблемът за неспоменаването на имената на компаниите и организациите, реализирали КСО проекти, е съществен. Този проблем, популярен в ПР средите като „една компания направи едно добро“, произтича от липса на разбиране и желание от страна на медиите да популяризират компаниите, стоящи зад каузите. Друга причина е автоцензурата от страна на журналистите и интервюираните в медиите поради непознаване на законовата рамка по въпроса. Представителите на СЕМ, които взеха участие в дискусията, специално подчертаха, че няма забрана за споменаване на търговски марки, когато те не съдържат характеристиките на скрито търговско съобщение и цитираха издадените от регулатора още през 2012 г. Методически указания.

Представителите на НПО сектора, ПР и рекламните организации изтъкнаха ползите за обществото от споменаването на имената на компаниите за по-добра информираност на хората, за популяризирането на важни за обществото ценности и за повишаването на чувствителността към хората от по-уязвими социални групи. Присъстващите представители на медийни организации обаче настояха, че има пречки при отразяването на търговски марки и насочиха вниманието към невъзможността в една програма да се включат много новини, свързани с КСО проекти.

В хода на дискусията бяха повдигнати още темите за отсъствието на „добрата новина“ от медийния дневен ред, слабото присъствие на икономически теми и трудността бизнес новини да бъдат отразявани.

Организаторите от БДВО подготвят декларация от името на участниците в дискусията, чиято идея е организациите да поемат ангажимент да работят за по-добра информираност за хората, за коректното отразяване на информацията и за разпространението на важните за обществото ценности.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...