Любимите марки на българските потребители получиха своето официално признание на специална церемония, която се състоя вчера, 12 юли. Хотел Хилтън София посрещна близо 100 гости от света на бизнеса - представители на над 45 компании, чиито марки взеха участие в тазгодишното издание на инициативата. Бяха връчени 65 сертификата в отделните категории – за първо, второ и трето място в деветото издание на единствената по рода си потребителска класация „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ”.

 

Създателят и организатор на конкурса г-н Даниел Димитров, издател на сп. „Бизнес лейди” и списание “Bulgaria Business REVIEW” приветства присъстващите и им пожела още много финали и победи. „Класация „Любимите марки” не използва специални пазарни критерии или жури, тя изразява емоционалната обвързаност на потребителите. Не винаги преобладаващият пазарен дял гарантира силна емоционалната връзка на марките с потребителя. Инициативата оценява основно емоционалното въздействие на бранда, като по този начин всяка марка може да получи обратна връзка колко близо е до сърцата на потребителите и на тази база да прецени как в дългосрочен план да увеличи пазарния си дял. Често, ние потребителите, ползваме едно, но мечтаем за друго.” – допълни г-н Димитров.

Refan събра най-много потребителски гласове в трите етапа на класацията и бе отличен за Любима марка за 2017 година. Освен носител на най-високото отличие, Refan грабна първо място и в още две категории - КОЗМЕТИКА и БЪЛГАРСКА МАРКА. Happy Bar&Grill се превърна в традиционен лидер в категория ЗАВЕДЕНИЯ, печелейки първо място за осма поредна година и стана двукратен победител в раздел БЪЛГАРСКА МАРКА – ХРАНИ И НАПИТКИ. Credissimo бе избрана за марка №1 в категория ФИНАНСОВИ ИНСТИТУЦИИ и грабна второ място в раздел БЪЛГАРСКА МАРКА. БОР ЧВОР тази година стана носител на три отличия – първо място за втора поредна година в раздел МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ, отново първо място в категория ТРАДИЦИОННИ БЪЛГАРСКИ ПРОДУКТИ и трето място в раздел БЪЛГАРСКА МАРКА – ХРАНИ И НАПИТКИ. Mtel спечели потребителския вот в две категории - ТЕЛЕКОМУНИКАЦИИ И ИНТЕРНЕТ и ЛЮБИМ РАБОТОДАТЕЛ. Брандът Harmonica бе отличен от потребителите също в няколко категории – в раздел БИО ПРОДУКТИ И СУПЕР ХРАНИ грабна първо място, а в категориите ИНОВАТИВНИ МАРКИ; ЯДКИ, ЧИПС И СОЛЕТИ и ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ – БИСКВИТИ И ВАФЛИ спечели трето място.

Лалктима Балкан получи отличия в две категории – второ място в разделите МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ и БИО ПРОДУКТИ И СУПЕР ХРАНИ. Tesy също взе активно участие в деветото издание на класацията „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” и бе класиран на второ място в раздел БЯЛА И ЧЕРНА ТЕХНИКА, и на трето място в категория БЪЛГАРСКА МАРКА. BILLA стана победител за втора поредна година в категория ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ и взе трето място в раздел ЛЮБИМ РАБОТОДАТЕЛ. Българският бранд ПРЕСТИЖ отново бе избран от потребителите за Любима марка в категория ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ – БИСКВИТИ И ВАФЛИ, а тази година стана финалист - второ място и в раздел БЪЛГАРСКА МАРКА – ХРАНИ И НАПИТКИ. Hewlett Packard Enterprise Company се класира на първо място в раздел IT И СОФТУЕРНИ ПРОДУКТИ и спечели втора награда в категория ЛЮБИМ РАБОТОДАТЕЛ. В раздел БИО И НАТУРАЛНА КОЗМЕТИКА за първенец потребителите определиха Weleda, която се нареди на трето място в раздел БЕБЕШКА КОЗМЕТИКА. В категория АВТОМОБИЛИ победител тази година е брандът BMW, а финалист трето място финишира Mini Cooper.

Ooh La La бе класиран на първо място в категория ВИНО И ВИНАРСКИ ИЗБИ. Първенството в категория БУТИЛИРАНИ ВОДИ за трета поредна година спечели българският бранд Хисар. Газирани напитки и студен чай Хисар пък получиха приз за трето място в раздел БЕЗАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ. Spetema стана двукратен шампион в раздел КАФЕ И ТОПЛИ НАПИТКИ. Солети Златна Добруджа спечелиха най-много потребителски гласове в категория ЯДКИ, ЧИПС И СОЛЕТИ. Бонбони Черноморец грабнаха първото място в категория ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ за втора поредна година, а Бисквити Закуска финишираха втори в раздел ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ – БИСКВИТИ И ВАФЛИ. Тандем отново стана марка №1 в категория МЕСНИ ПРОДУКТИ. Майонеза Краси бе избрана от потребителите за лидер в раздел МАЙОНЕЗИ, ЛЮТЕНИЦИ И СОСОВЕ, победител за трета поредна година. Schwarzkopf потребителите избраха за финалист второ място в раздел КОЗМЕТИКА. Биодерма отново стана първа в категория ДЕРМО И МЕДИЦИНСКА КОЗМЕТИКА. А Любима марка в сектор БЕБЕШКА КОЗМЕТИКА тази година победителите отредиха на Sudocrem. Samsung отново спечели приза в раздел БЯЛА И ЧЕРНА ТЕХНИКА.

С близо 5700 гласа само в трети кръг, NOVA спечели напдпреварата и грабна първото място в категория ТЕЛЕВИЗИЯ. Bulgaria on air получи приз за трето място в раздел ТЕЛЕВИЗИЯ, а Investor.bg стана втори в категория УЕБ МЕДИИ И САЙТОВЕ. Първо място в раздел УЕБ МЕДИИ И САЙТОВЕ потребителите отново отредиха на Focus-news.net, а порталът MoitePari.bg грабнаха трето място в същата категория. Потребителите или по-скоро радио слушателите определиха Radio Fresh за Любима марка в категория РАДИО. А FM+ получи трета награда. Дженерали бе класиран от потребителите на първо място за втора поредна година в сектор ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ КОМПАНИИ И БРОКЕРИ. ЗАД Армеец получи втора награда, а SDI Застрахователен брокер (четирикратен финалист в категория ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ КОМПАНИИ И БРОКЕРИ) бе класиран на трето място. В раздел ФАРМАЦЕВТИЧНИ ПРОДУКТИ – КЛАСИЧЕСКИ за Любима марка потребителите определиха No Spa. Magne B6 пък стана финалист, второ място в същата категория, а Xyzal получи трета награда. Призът тази година в раздел ФАРМАЦЕВТИЧНИ ПРОДУКТИ – ХОМЕОПАТИЧНИ И ДОБАВКИ потребителите отредиха за Doppelherz. Прополки грабнаха второ място в същата категория, а Магне Б6 Лека нощ спечели трета награда.

Първа инвестиционна банка получи второ място в раздел ФИНАНСОВИ ИНСТИТУЦИИ. Фафорит в ТУРИСТИЧЕСКИ ХОТЕЛИ И КОМПЛЕКСИ за 2017 година стана Zornitza Sands SPA, който грабна първа награда. Park Center Sofia бе нареден от потребителите на второ място в раздел ТЪРГОВСКИ ЦЕНТРОВЕ – МОЛ, а Mall Veliko Tarnovo получи трета награда в същата категория. В сектор ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ приз за второ място получи LIDL. Mentalist - Escape Room пък грабнаха втора награда в раздел ИНОВАТИВНИ МАРКИ, а Persil бе отличен за Любима марка на българския потребител в раздел ПЕРИЛНИ И ПОЧИСТВАЩИ ПРЕПАРАТИ.

На церемонията организаторите обявиха, че през 2018 година потребителската класация „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” ще се проведе за 10-та поредна година. По този повод инициаторите на проекта подготвят уникална и изключително ценна книга, а именно „МИСИЯ: ЛЮБИМА МАРКА”. В нея ще бъдат описани маркетинговите стратегии на марките финалисти в класацията „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” през годините. Те ще ни разкрият някои от тайните и подходите, които са използвали, за да достигнат до сърцата на потребителите и да се превърнат в любима марка. Рефан и Куайсер Фарма бяха осигурили подаръчни комплекти за представителите на марките финалисти, а Mentalist - Escape Room подариха на всички гости ваучер за безплатно посещение.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...