Психологът Ани Владимирова подкрепи кампания срещу свръхстимулацията и претоварването

Популярни личности и инфлуенсъри се присъединиха към социалната инициатива на международната модна платформа Answear.

Социална кампания в подкрепа на психичното здраве разкри последствията от свръхстимулацията - феномен, който става все по-актуален по света и у нас. Водещи български терапевти, журналисти, известни личности и инфлуенсъри се включиха в инициативата на модната платформа Answear „Повече от шопинг терапия“, за да дадат гласност на причините и последствията от психофизическото претоварване, причинено от прекомерно количество стимули.


Основни партньори на кампанията в България са платформата за онлайн терапия e-therapy и психологическият подкаст „Двете страни на монетата“. В специално създаден по темата за свръхстимулацията епизод водещите - психологът Ани Владимирова и журналистът София Владимирова, описват причините и признаците на свръхстимулацията и дават полезни съвети как да ограничим вредното влияние на средата и да постигнем вътрешен мир.

„Свръхстимулацията се промъкна незабележимо в живота ни като резултат от бързото развитие на технологиите и дигиталния свят. Проблемът е сериозен, защото влияе негативно не само върху менталното здраве, но и върху социалните ни умения да се справяме. Симптомите са свързани с неспособността да спрем да мислим. В психологията наричаме това състояние „мозъчна мъгла“ – хем мислиш за много неща, хем нито една мисъл не е довършена. Трудното фокусирне е сред първите признаци на сериозна психическа умора“, каза Ани Владимирова.

Психологът Ани Владимирова подкрепи кампания срещу свръхстимулацията и претоварването

Проблемът с излишните стимули не се ограничава само до новите технологии и социалните медии – съвременният градски живот с неговия шум, бързи темпове и постоянни изисквания също допринася за развитието на това явление. Бърнаут, тревожност, невроза, депресия, загуба на мотивация - най-често срещаните предизвикателства пред психичното ни здраве понякога се дължат на огромното количество информация, която ни залива.

Всеки ден ние възприемаме над 100 000 думи и сме изложени на двеста пъти повече стимули, отколкото преди 20 години. Съществува значително несъответстве между количеството стимули, с които се сблъскваме всеки ден и адаптивните ни възможности. Свръхстимулацията често се появява в резултат на опитите за съвместяване на много роли и житейски задачи. Как да се справим с нея? Как да я предотвратим? Answear и e-therapy дават съвети за постигане на вътрешен покой на специално създадена за проекта страница.

„Всеки може да направи разбор на дейностите, ангажиментите и отношенията в живота си и да ги разпредели на такива, които може да съкрати, такива, които може изобщо да премахне и такива, които може да пренасочи. Такова прочистване трябва да се прави периодично“, съветва Ани Владимирова.

Психологът Ани Владимирова подкрепи кампания срещу свръхстимулацията и претоварването

Участничките в последния сезон на „Ергенът“ Маги Томова и Екатерина Томова, тв водещата Андреа Банда Банда, оперната певица Мила Михова, моделът Глория Петкова, журналистът Цветана Бонева и популярните в социалните мрежи Биляна Славейкова-Бибонс, Елица Бехар, Мария Илиева-LaMartinia, подкрепиха социалната инициатива като разказаха на своите последователи в социалните мрежи за причините и последствията от свръхстимулацията. А младият режисьор Наташа Иванова създаде за кампанията „Повече от шопинг терапия“ филм, който участва в десетото юбилейно издание на конкурса Papaya New Directors и спечели наградата за режисьор в категорията „Отвъд филма“.

Ограничаването на прекомерните стимули може да бъде ключ към психическото благополучие и намирането на вътрешен мир. Повече за кампанията и механизмите за борбата срещу свръхстимулацията, можете да видите тук.

Психологът Ани Владимирова подкрепи кампания срещу свръхстимулацията и претоварването

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...