1321108За втора поредна година ще се проведе Детски базар на професиите като част от проекта “Гордея се с труда на моите родители” на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Новото издание на събитието ще продължи два дни и ще срещне децата с над 25 специалисти в различни области. Базарът ще бъде на 25 и 26 ноември, от 10:00 до 16:00 часа, в Националния дворец на културата.

“Изборът на професия, и съответно специалност в училище, е изключително труден процес както за децата, така и за родителите. Затова в Детския базар се стараем още от ранна възраст да дадем ясна представа на децата за същността на различните професии”, споделят организаторите от Българската мрежа на Глобалния договор. “Това е и целта не само на Базара на професиите, а и на целия проект “Гордея се с труда на моите родители”. Той се прилага в изпълнение на една от световните цели за устойчиво развитие “Качествено образование”, която влиза и в стратегическия план на Българската мрежа. Тя се състои в осигуряване на приобщаващо и равностойно качествено образование и стимулиране на възможностите за учене на всички през целия живот. Именно това искаме да постигнем с реализирането на този проект.”, допълват те.

Програмата на събитието е планирана в две части – базар на професиите в Мраморното фоайе на НДК и лекции от специалисти в различни области, които ще се провеждат в две обособени пространства на полуетажа до Мраморното фоайе. Базарът на професиите е подходящ за деца над 7 години, а лекциите са за деца над 10 години.

Всички деца ще могат да посетят практическите кътове на Базара, където да научат какво работят на практика инженерите, химиците, фармацевтите, програмистите и др. Там те ще открият най-различни инсталации, макети, 3D принтери, забавни задачи, викторини, демонстрации, книжки, брошури и други материали. Лекциите, водени от професионалисти в различни области, ще са по 22 на ден и са предвидени за деца над 10 години. Лекторите ще отговарят на всички въпроси на децата, свързани с професията – каква е ползата от нея, какви са възможностите за реализация, къде се практикува, какви знания и умения изисква, кои са нейните предимства, какви опасности крие.

По време на базара децата ще се срещнат с професионалисти, които се реализират в компаниите, участници в проекта. Малчуганите ще могат да научат подробности и за много други интересни професии като актьори, архитекти, планински спасители, ветеринарни лекари и др.

Официалното откриване на базара ще бъде на 25 ноември от 10:00 ч. Тогава журналистите ще имат възможност да направят интервюта с представители на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Ако имате желание за интервю, моля да се свържете с нас на имейл Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. или на тел. 0884 507 257.

Снимки от миналото издание на Детски базар на професиите може да свалите от ТУК.

За проекта “Гордея се с труда на моите родители”:

Създаден е така, че да им внуши, че всеки човек е необходим и полезен за обществото, независимо каква професия упражнява, а развитието и напредването в живота става благодарение на лични качества, натрупани знания и способности. В рамките на програмата децата се докосват до много нова информация и правят първите си с стъпки към избора на бъдещо образование и професия.

Компаниите, които участват в проекта “Гордея се с труда на моите родители” са: Асарел Медет АД, Аурубис България АД, Инвестор АД, КонтурГлобал Марица Изток 3 АД, Идеоген Логен, Медийна група България он ер АД, Мобилтел АД, Неохим АД, Овергаз мрежи АД, Огняново-К АД, СИБАНК АД, Солвей Соди АД, Софарма АД, Стомана индъстри АД, ТехноЛогика ЕАД, Транспрес ООД, ЧЕЗ България АД, ФЕСТО производство ЕООД и SAP България.

Официални партньори на програмата са Фондация “BCause” и Българска асоциация за управление на хора.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...