10-те най-желани работодателиИма компании, които не просто печелят пари, а привличат нещо още по-ценно – талантливи кадри.

Това са компаниите, които са успяли да изградят работодателската марка и работна култура, които въвличат и мотивират настоящите и бъдещи служители. Представяме ви най-желаните работодатели за последната година в САЩ, Великобритания, Германия, Франция, Австралия, Бразилия и Индия.

1.      Alphabet
Американският конгломерат държи челна позиция най-вече защото в него влиза Google – синонимът на мечтано работно място. По думите на президента Сергей Брин „Гугъл не е конвенционална компания. И не възнамеряваме да се превърнем в такава.“ От самото си начало компанията винаги се е стремяла да постига повече и да върши важна и смислена работа с ресурсите, с които разполага. Това се предава и в екипа й. Компанията носи в себе си пионерски дух и заразяваща енергия. Освен практичните ползи, които служителите получават – невероятни партита, почивки и екскурзии, достъп до спортни съоръжения и безплатни услуги – самата атмосфера и характер на Alphabet я правят най-желаното работно място в света.

2.      Amazon
Джеф Безос и техническият гигант Amazon революционизираха пазаруването и установиха компанията като водещ работодател. Amazon е най-използваната платформа за електронно пазаруване, която започва дейността си като онлайн книжарница, а в последствие се разраства в продажба и слушане на видео, аудио, аудиокниги, електроника, облекло, мебели, храна, играчки и бижута. Amazon е задвижван от четири принципа: мания за потребителите, а не фокусиране върху конкуренцията; страст за изобретения; посвещение към отличие в работния процес; дългосрочно мислене. Мисията на компанията е да бъде най-фокусираната върху своите клиенти в целия свят, като продължават да изобретяват нови начини, по които да радват своите потребители си.

3.      Facebook
Поредният дигитален титан в класацията неслучайно намира мястото си тук. Започнала с малки мащаби в общежитията на Харвард, социалната платформа днес има над 2 милиарда редовни потребители. Приходите на компанията идват главно от рекламните площи в платформата, която разполага с огромно медийно покритие. Появата и устойчивостта на мрежата несъмнено са превърнали Facebook във водещата сила в съвременния бизнес свят. Мисията на компанията е сближи света и да даде на хората силата да създават общност, давайки им възможността да споделят това, което е важно за тях.

4.      Apple
Американската технологична компания е пленила сърцата на милиони потребители със своите удобни и елегантни устройства. Apple продължава стремглаво нагоре с годишни приходи над 250 милиарда долара и в момента е третият по големина производител на мобилни телефони. До сега над 1,3 милиарда устройства се използват активно, а потребителите на Apple са заклети последователи на бранда и неговата философия. Компанията е съвкупност от мислещи и действащи хора, които непрестанно търсят нови начини как да ни помогнат да вършим това, което обичаме. Страстта към иновациите, видима в продуктите, е явна и в мисията на Apple – да направят света по-добро място.

5.      LVMH
Френският конгломерат, търгуващ с луксозни стоки, има продажби за 2017, възлизащи над 40 милиарда евро. Но не само приходите са впечатляващи, а и 70-те марки, включени в компанията – Givenchy, Dior, Marc Jacobs, Louis Vuitton и Bulgari са само някои от тях. Компанията работи в секторите вина и спиртни напитки, мода и кожени изделия, парфюми и козметика, часовници и бижута. Бизнесът приема себе си за световен лидер във висококачествените стоки и целта му е да представи най-изисканите аспекти на „изкуството на живота“.

6.      L'Oréal
Световноизвестната френска компания е най-голямата козметична компания в света. Тя работи в над 150 страни и работи с повече от 30 международни марки, някои от които са Lancôme, Ralph Lauren, Maybelline New York, Vichy. Откакто е била създадена, компанията има една цел – красотата. Мисията на L'Oréal е да предоставя най-доброто от козметичните нововъведения на жени и мъже по целия свят. Компанията се нарежда в челни позиция що се отнася до равенство между половоете, най-етична компания, носител е на награди за етика на работа, ефективна дигитална комуникация и др. L'Oréal е една от най-динамичните компании и със сигурност е привлекателна възможност за много от талантливите кадри.

7.      Dell Technologies
Компанията за компютърни технологии може да е основана в САЩ, но е позната по цял свят. Бизнесът се занимава с разработването, продажбата, поправката и поддръжката на компютри и свързаните с тях продукти и услуги. Компанията е добре позната с нововъведенията си в електронната търговия и държи едно от първите места в продажбата на компютри в световен мащаб. Dell предлага на организациите жизненонеобходимата инфраструктура за изграждането на тяхното дигитално бъдеще и съхраняването на тяхната най-ценна придобивка – информацията.

8.      Tesla
Американската компания е фокусирана върху производството на електрически коли и соларни панели. Брандът продава превозни средства, акумулатори, соларни панели, соларни покриви и подобни продукти. Настоящият изпълнителен директор, Илън Мъск, описва Tesla Motors като технологична компания и независим производител на автомобили, чиято цел е да предоставя електрически коли на достъпни за обикновения потребител цени. Мисията на компанията е да ускори прехода на света към устойчивата енергия, затова Tesla продължава да разработва иновации, които ще бъдат не само приложими, но и достъпни.

9.      Unilever
Британско-холандската компания е най-голямата компания за потребителски стоки в целия свят. Тя притежава над 400 марки с приходи за 2017 от над 50 милиарда евро. Някои от най-популярните брандове в портфолиото й са Dove, Lipton, Rexona. Unilever е една от най-старите компании, а продуктите й са в повече от 190 страни по света. Бизнесът оперира в 4 основни разделения: Храни, Напитки и сладоледи, Грижа за дома и Лична грижа и хигиена. В момента Unilever е един от най-успешните и мащабни бизнеси и компанията вярва, че бизнесът може да бъде сила, използвана за добро.

10.  The Walt Disney Company
Disney е международен конгломерат за медия и забавление. Това е най-голямата независима медийна компания, що се отнася до приходи. Disney се установява като лидер в анимационната индустрия още преди да развие продукция на пълнометражни филми, телевизия и тематични паркове. От класическите анимационни филмо до най-модерните телевизиознни програми, Disney омагьосва всеки със своите незабравими истории, познати по зрители по цял свят. Целият екип на компанията е посветен да продължи наследството на Уолт Дисни и да разширява границите на въображението, създавайки невиждани до момента преживявания за хора от всякаква възраст, народност и произход.

Кои са факторите, които правят тези 10 компании най-желаните работодатели, ще научите на предстоящия форум за Employer Branding: Битката за талантите.

Събитието ще се проведе на 12 декември 2018г. в Експо хотел, София.

Сайтът за регистрация е: www.talents.b2bmedia.bg


Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...