Кои са отличниците в Националния конкурс "Най-зелените компании в България" 2019? В 9-тото издание на престижните зелени награди, организирани от b2b Media, бяха отличени най-отговорните бизнеси, общини, неправителствени организации и личности. 

Голямата награда грабна ЧЕЗ Разпределение България АД, а „Зелена личност 2019“ стана алпинистът Атанас Скатов.


П
обедителите за девета пореднагодина определи престижното жури, сред което се отличават имената на Надя Маринова – гл. редактор на b2b Mediа и основател на конкурса “Най-зелените компании в България”. Марина Стефанова, директор „Устойчиво развитие“ в Българската мрежа на глобалният договор на ООН и председател на БАКСОС. Катя Димитрова, член на УС на Българската Асоциация на ПР Агенциите и съветник по комуникационните въпроси на Българо-Белгийския бизнес клуб у нас. Собственик на комуникационна агенция Интеримидж. Мила Миленова, ръководител Корпоративни комуникации в СИБАНК. Инж. Иван Иванов - председател на Българската асоциация по водите и член на Управителния съвет на Европейската федерация на националните асоциации по ВиК услуги. Улрике Щрака, търговски съветник при Австрийско посолство в София. Силвия Костова, началник управление „Корпоративни комуникации“ в Пощенска банка. Ивелина Василева, председател на парламентарната комисия по опазване на околната среда и водите и зам. председател на комисията по европейски въпроси в 44-то народно събрание. Илиана Павлова от Българската стопанска камара. 

Кои са отличниците в Националния конкурс "Най-зелените компании в България" 2019?

 

Призовете тази година бяха допълнени с нови категории като зелен офис, зелена иновация, проект или идея. За първи път беше връчена и Голяма награда за цялостно представяне.

Традиционно сред отличените бяха и журналисти, чиито материали са свързани с темите на конкурса. Като наградата за „Зелена медия“ грабна btv с кампанията „Да почистим България“.

Отново и в това издание беше връчено специалното отличие „Зелена личност”, след гласуване изцяло онлайн отиде при апинистът Атанас Скатов

Ето и отличените по категории:

Основни категории:
 

 
Автоиндустрия, транспорт, логистика 

  • ВИТТЕ Аутомотив България ЕООД - 1 място
  • ДИСКОРДИА АД - 2 място
  • Транспрес ООД - 3 място
  • Метрополитен ЕАД - 3 място

Телекомуникации

  • ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ ЕАД - 1 място


Енергетика, воден сектор

  • ЧЕЗ Разпределение България АД - 1 място
  • ВОДОСНАБДЯВАНЕ И КАНАЛИЗАЦИЯ ЕООД - 2 място

Технологии, IT продукти и услуги

  • Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД -  1 място

 
Индустрия и производствен сектор

  • СВИЛОЗА АД - 1 място
  • “Горубсо-Кърджали”АД - 2 място


Рециклираща промишленост, управление на отпадъци

  • ЕКОПАК БЪЛГАРИЯ АД - 1 място
  • Фиерхаутен - УКО - 2 място

Обществени организации, общини и държавни структури

  • Фондация "Асоциация за развитие на София” - 1 място

Туризъм, хотелиерство и развлекателна индустрия

  • Орко ЕООД - Грийн Лайф Резортс - 1 място

Финансови, счетоводни и правни услуги

  • Кредисимо ЕАД - 1 място

Банков сектор

  1. Българо-американска кредитна банка АД - 1 място

Био индустрия, зелен бизнес, бюти индустрия

  • Алтея Органикс ООД - 1 място

 

Хранителна индустрия, сектор „услуги”, търговия и селско стопанство
  • Загорка АД - 1 място
  • КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ ЕООД ЕНД КО КД - 1 място
  • Кока-Кола ХБК България - 2 място
  • Нестле България АД - 3 място

Сектор "образование"

  • 200 ОУ - 1 място
  • ЕКОПАК БЪЛГАРИЯ АД - 2 място

ПР и рекламни услуги

  • Дентсу Иджис Нетуърк България ООД - 1 място

 
Зелени стартъпи

  • Бест Карс ООД - 1 място
  • Пейсера България ООД - 2 място


Голямата награда за цялостно представяне

  • ЧЕЗ Разпределение България АД


А ето как бяха разпределени и специалните отличия в надпреварата.

Допълнителни категории:

 Зелен проект

  • ЧЕЗ Разпределение България АД - 1 място
  • КЕРХЕР ЕООД - 2 място
  • ЧАСТНО СРЕДНО УЧИЛИЩЕ БРИТАНИКА" ООД - 3 място

Зелена ПР кампания

  • ЧЕЗ ЕЛЕКТРО БЪЛГАРИЯ АД - 1 място

Зелена CSR кампания

  • Каолин ЕАД - 1 място
  • ДМ България ЕООД - 2 място 

Зелена инициатива

  • Нестле България АД - 1 място
  • Българска фасилити мениджмънт асоциация - 2 място
  • АЕЦ Козлодуй ЕАД - 3 място

Зелено събитие

  • НЕТ1 ЕООД - 1 място


Зелена технология

  • Девня Цимент АД - 1 място


Принос към зелената идея

  • Община Банско - 1 място
  • КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ ЕООД ЕНД КО КД - 2 място

Зелена инвестиция

  • Behr-Hella Thermocontrol (BHTC) - 1 място
  • КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ ЕООД ЕНД КО - КД - 2 място

Зелена иновация

  • Кредисимо ЕАД - 1 място 
  • ОСМОЗИС БЪЛГАРИЯ - ООД - 2 място

Специални награди:

Зелена личност 

  • Атанас Скатов

 
Зелено перо

Телевизия

Живко Константинов, Нова ТВ - 1 място
Поредица репортажи за опасно замърсения въздух

Телевизия

БНТ„100% будни“ - 2 място
Серия репортажи за почистване на пространствата в София

Печатни издания - 1 място

Мариета Димитрова, главен редактор blagoevgrad-news.com
Серия статии, разобличаващи строителство, което ще засегне природните дадености в района на Рупите

Печатни издания - 2 място

Пламена Петкова, "Агровестник"
Поредица от материали за възраждане на шафранопроизводството у нас


Печатни издания - 3 място

Мария Петрова, вестник "Марица
„Трябват ни 2 планети, за да оцелеем“

Печатни издания - 3 място

Лилия Лозанова, "Агровестник"
Серия статии с примери за устойчив бизнес

Зелена медия
btv - “Да изчистим България за един ден”


Партньори на събитието:

Министерството на околната среда и водите, Екопак, Загорка, Ивел стил, 

Българо-румънската търговска камара, Българската стопанска камара, Българското дружество за връзки с обществеността и Българската асоциация на ПР агенциите.р Българската асоциация по водите, БАКСОС, Българската асоциация по рециклиране и Българската асоциация на архитектите и инженерите консултанти в България.

Медийни партньори: Manifesto.bg, Вестник 19 минути, faкti.bg, AGRO TV, Espresso news, Агенция Крос, Ins Market, списание Слава.

Кои са отличниците в Националния конкурс "Най-зелените компании в България" 2019?

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...