Pinterest подписва обещание да направи интернет по-безопасен и по-здравословен, особено за тийнейджъри

Компанията, стояща зад една от най-големите и влиятелни платформи за споделяне на снимки, обяви, че ще подпише призив за действие към технологичните компании, за да направят интернет „по-безопасно и здравословно място, особено за младите хора“.

„Социалните медии трябваше да ни помогнат да се свържем помежду си и да ни вдъхновят. Но интернет е повреден, (...) така че нека го поправим“, казва Pinterest в свое изявление.

Какви проблеми са установени и изследвани?

Според американските центрове за контрол и превенция на заболяванията (CDC) психичното здраве на младежите продължава да се влошава.

Inspired Internet Pledge, създаден от Digital Wellness Lab към Бостънската детска болница, предоставя рамка за компаниите да предприемат „смислени, измерими действия в подкрепа на положителни резултати за психическо и емоционално благополучие както онлайн, така и офлайн“. Обещанието е замислено в сътрудничество с Pinterest и идва в момент, когато тийнейджърите преживяват криза на психичното здраве , излизаща отвъд досегашните граници.

„Както видяхме през 10-те години преди пандемията от COVID-19, психичното здраве сред учениците като цяло продължава да се влошава, като повече от 40% от гимназистите се чувстват толкова тъжни или безнадеждни, че не са могли да се занимават с редовните си дейности за най-малко две седмици през предходната година – възможна индикация за преживяване на депресивни симптоми“, се казва в доклада на CDC за 10-годишната тенденция за проучване на рисковото поведение на младежта.

Докладът също така установява, че през 2021 г. 16% от гимназистите са били тормозени по електронен път чрез социалните мрежи. Действително прекомерното пасивно ангажиране в социалните медии, като безсмислено превъртане през публикации, е свързано с пагубни резултати, включително чувство на завист и намалено удовлетворение от живота. Проучванията показват потенциална връзка между използването на социални медии и развитието на симптоми на ADHD, депресия, тревожност и лишаване от сън.

„Уверявам ви, че тази криза на психичното здраве е много реална и е глобален феномен, а разрешаването ѝ е глобална необходимост“, посочва д-р Майкъл Рич, основател и директор на Digital Wellness Lab в Бостънската детска болница.

„Хората, особено тийнейджърите, всъщност скролират толкова, колкото вървят всеки ден. Това е около една миля на ден [1,6 км]“, коментира Бил Реди, главен изпълнителен директор на Pinterest, когато компанията обяви обещанието си в Cannes Lion, глобално събитие за творческата комуникационна и рекламна индустрия. „Причината, поради която избрахме този етап тук, за да стартираме това обещание, е, че хората и компаниите, които финансират интернет, са тези, които могат да го променят фундаментално“, добавя той.

Могат ли регулаторите и социалните медии да се справят по-добре?

Голямата цел е поставянето на емоционалното благополучие в челните редици на тази огромна индустрия. Действията, предвидени в обещанието, са разработени от Digital Wellness Lab въз основа на техните стриктни изследвания върху положителните и отрицателните ефекти на технологиите и интерактивните медии върху младите хора. Подписалите се ангажират с три основни принципа, включително настройване на благосъстоянието, вслушване в проблемите на потребителите и ангажиране с прозрачност.

Отправено е предизвикателство към компаниите зад социалните медии да споделят информация за най-добрите практики (т.е. това, което помага на емоционалното здраве на децата), но също така и за най-лошите практики. След това всеки подписал ще създаде свое собствено допълнение – документ или приложение към съществуващото споразумение – което е от значение за реалностите на съответната платформа. Допълненията ще се управляват от Digital Wellness Lab и ще бъдат публикувани, за да се държат подписалите отговорни за техните ангажименти.

„Невероятно съм горд, че Pinterest е първият подписал и е партньор по това обещание“, казва изпълнителният директор на компанията в изявление. „Каним нашите конкуренти и индустрията да се присъединят към нас в това обещание за създаване на по-положителни резултати за благополучието на младите хора. Трябва да направим това заедно. За да изградим по-добър интернет за себе си и емоционалното благополучие да бъде реален, измерим резултат и стандарт за цялата индустрия“, споделя още той.

Източници, близки до Instagram, посочват, че няколко големи компании за социални медии, включително Meta, която притежава Facebook и Instagram, също разглеждат споразумението.

„Връзката между използването на технологии и психичното здраве е сложна и нюансирана“, казва д-р Майкъл Рич. Тази реалност създава „отговорност и възможност за технологичните компании да създадат по-здравословен интернет, който ще помогне на младите хора да изградят положително самочувствие и продуктивна връзка с технологиите“. Възможно е да имаме безопасен интернет за бъдещите поколения, „но той трябва да бъде както проектиран от технологичната индустрия, така и потребителите трябва да бъдат образовани и овластени да го използват по начини, които са по-здравословни и по-интелигентни“, добавя Рич.

Вижте още:

15-годишните ученици в България са с по-ниски очаквания за завършване на висше образование или за заемане на ръководна позиция спрямо връстниците си по...