Икономическите предизвикателства ще продължат да оказват влияние и върху празничния сезон през 2025 г., като 28% от потребителите планират да намалят разходите си. Този дял се е увеличил с 11% спрямо предходната година. Цели 58% от анкетираните посочват цените и инфлацията като основна своя грижа, докато наличността на продуктите тревожи едва 16% от хората.
Тези данни са част от проучване на Kenco, един от водещите доставчици на логистични услуги в Северна Америка. Анкетата е проведена сред потребители, за да се разберат нагласите им през четвъртото тримесечие и как те могат да повлияят на веригата за доставки – от планирането на покупките до очакванията за доставка, връщане и такси.
Почти 90% от потребителите са заявили, че са загрижени, че международните търговски проблеми, като повишени мита и прекъсвания на корабни маршрути, ще повлияят на празничното пазаруване. Над половината от тях вярват, че тези усложнения ще бъдат основна причина за по-високите цени.
„Сделка“ е ключовата дума за празничния сезон през 2025 г. „Ще има по-голямо търсене при търговци на дребно, които предлагат най-добрата възможна сделка“, казва Франк Лоуен, старши вицепрезидент на Kenco. Според него търговците и техните логистични партньори трябва да търсят смислени предложения с добавена стойност, за да компенсират по-високите цени – например по-икономични опции за доставка и по-лесни условия за връщане.
Всъщност, 75% от анкетираните биха избрали безплатен, но по-бавен вариант за доставка пред по-бърза, но платена опция. По същия начин, лесното връщане е най-важният стимул за доставка при избор на търговец (при цели 57% от потребителите). Освен това 72% от хората заявяват, че безплатният транспорт за връщане е най-важният бонус, който една марка може да предложи.
Потребителите също така оценяват възможността за по-задълбочена видимост на процеса на доставка. Две трети от купувачите харесват проследяването на пратката в реално време на карта. Макар мнозина да предпочитат по-евтините опции, 51% от анкетираните биха платили такса, за да си гарантират конкретен времеви прозорец за доставка.
Експертите съветват да не се подценява силата на удобството дори в по-трудна икономическа среada. Новите тенденции са ясни – особено при покупки в последния момент, купувачите искат да знаят точно кога ще получат пратката си и дори да имат контрол върху този срок. Затова търговците на дребно трябва да направят видимостта на веригата за доставки от край до край приоритет. Внимателното ценообразуване и коректното отношение към клиента са основните елементи, които ще им помогнат да останат конкурентоспособни в този все по-предизвикателен пазар.