Теленор представи на специално събитие новата услуга UPGRADE, която дава възможност на клиентите да подменят своите смартфони с нови устройства по избор всяка година. Теленор е първият оператор, който предлага подобна услуга на българския телекомуникационен пазар.
От 1 ноември всички нови и настоящи частни клиенти на оператора (физически лица), които сключат 24-месечен договор за мобилни услуги с абонаментен план Тотал и вземат на лизинг смартфон от избрани марки и модели с двугодишен договор, могат да изберат и услугата UPGRADE.
Срещу допълнителна такса от само 6,99 лв. на месец и след заплащането на най-малко 12 такси и лизингови вноски, клиентите могат да върнат използваното устройство, ако е в добро състояние, без да заплащат останалите лизингови вноски за него и да закупят нов смартфон по избор. Клиентите могат да изберат дали да закупят новото устройство в брой или с договор за лизинг, като и двата случая е необходимо подновяване на договора за мобилни услуги за нов период.
Потребителите могат да прекратят ползването на услугата UPGRADE по всяко време без никакви неустойки, както и сами да преценят дали да продължат да ползват услугата след подмяна на устройството, при спазване на нейните условия.
Към момента, услугата UPGRADE се предлага при подписване на абонаментен договор за мобилни услуги и договор за лизинг за близо 50 от най- търсените марки и модели смартфони, като списъкът ще бъде обновяван и допълван периодично. Пълен списък на устройствата, обхванати от услугата, както Общите условия и повече информация за предоставянето ѝ ще бъдат публикувани на официалната интернет страница на Теленор www.telenor.bg на 1 ноември.
По време на събитието главният изпълнителен директор на Теленор България г-н Оле Бьорн Шулстъд и главният директор „Стратегия и трансформация“ на компанията г-жа Галина Чулева представиха и резултатите от национално представително проучване на потребителските навици сред 7200 потребители на възраст 15-65 години от България, Сърбия, Черна Гора и Унгария, извършено по поръчка на Теленор от агенцията за пазарни изследвания Кантар ТНС Норвегия.
Около 70% от българските потребители на мобилни услуги притежават смартфони и ползват на тях мобилен интернет, а около 39% от потребителите на мобилен интернет в България са декларирали, че ползват достъп до интернет предимно през 3G и 4G мрежите на операторите. Болшинството от тях (95%) ползват и ОТТ (over-the-top) услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видео разговори.
Според изследването, 89% от потребителите на мобилни услуги в България ползват абонаментни планове, което е значително над средното за този показател в изследваните страни (67%).
Съобщение за медиите
Въпреки че проникването на смартфони в България и региона е сравнително високо, само 11% от българските потребители, които ползват мобилни приложения са плащали за сваляне на някои от тях. Този извод се подкрепя и от факта, че плащанията в брой се предпочитат от по-голямата част от българите (96%), а само 7% от анкетираните са декларирали, че извършват онлайн плащания. Подобни са резултатите относно тези индикатори и в останалите страни в проучването.
„Изследването на потребителските навици, което проведохме на пазарите в Централна и Източна Европа, в които има присъствие на Теленор Груп, показа, че българският пазар не отстъпва на останалите пазари в региона и се отличава с добре запознати и взискателни потребители, които са готови за нови технологии, продукти и услуги“, коментира г-н Шулстъд.
„Резултатите от това проучване затвърдиха нашето убеждение, че този пазар притежава съществен потенциал в областта на дигиталните услуги и плащанията през мобилен телефон. Теленор ще продължи да развива своите дигитални услуги и резултатите ни в България досега показват, че сме на прав път, като предоставяме на своите клиенти и българското общество нови възможности“, допълни той.