България се представи пред журналисти, инфлуенсъри и туроператори във Виена

Министерството на туризма и Службата по търговско-икономически въпроси към Посолството на България във Виена организираха представяне на България пред журналисти, инфлуенсъри и туроператори в Австрия. Събитието се състоя в хотел „Интерконтинентал“ в австрийската столица и в него се включиха курорът Албена, „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД (концесионер на летищата във Варна и Бургас), веригата хотели MELIA в България, и туроператорите „Темпора Травъл“ ЕООД, „Тандем Травел" ООД и „Улпия Турс" ООД.

„Инициативата на търговската служба е много добра и трябва да се направи и на други пазари“, коментира управител на „Тандем Травел“. Тя обясни, че са представени всички форми на туризъм в България – летен, културен, винен, оперен, железопътен, планински, пешеходен, велотуризъм, СПА и балнеология, селски, фолклорен, фестивален, аграрен и др.

Показахме, че България е безопасна дестинация и австрийците спокойно могат да я посещават. Най-голям интерес предизвикаха културно-историческият и фестивалният туризъм, за които имаше много запитвания и въпроси, подчерта Стоева. Според нея в момента държавата трябва да форсира рекламата и пиара на България именно към културния туризъм, защото той е най-засегнат от пандемията и от войната в Украйна. За целта трябва да се организират посещения на чужди журналисти, медии, инфлуенсъри в страната. Бизнесът също е готов да се включи в инициативата. „Положението с културния туризъм е трагично. Постоянно валят анулации и пролетно-летният сезон за обиколните групи е напът да бъде провален. За есента също няма записвания, защото хората изчакват да видят какво ще се случи с войната“, обясни Даниела Стоева. Нейната компания „Тандем Травел“ е специализирана в посрещането на чужди туристи за културен, винен, оперен и железопътен туризъм.

Същото положение очерта и Даниела Накова, управител на „Темпора Травъл“. „С представянето във Виена искахме да помогнем, България да излезе от сянката на страха сред немскоговорящите пазари. Представихме, че страната ни е безопасна за туристите въпреки войната в Украйна. Това потвърдиха пред аудиторията и австрийските туроператори, които идваха вече у нас“, каза тя. Австрийците най-много търсят посещения в планините и сред природата, която вълна е тръгнала по време на пандемията. По тази причина представихме и възможностите в българските планини, обясни Накова. Отделно младите австрийци залагат на организираните индивидуални пътувания. Те представляват пакет, който се прави и изпълнява от туроператор, но за двойки, семейства или приятели. Започват да избягват груповите екскурзии. За целта търсят все повече дигитални източници на информация. Според Накова България трябва да работи сериозно в своето дигитално представяне както на маршрутите, така и на различните дестинации и забележителности.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...