Правителството планира създаването на национален фонд, който да координира усилията за изграждане и утвърждаване на единен бранд на България в международен план. Институцията, наречена “България днес и утре”, ще бъде учредена със специален закон и ще играе ключова роля в подобряването на имиджа на страната ни зад граница. Според Румен Драганов, директор на Института за анализи и прогнози в туризма, идеята не е нова и корените ѝ се крият в по-ранни проекти. През 2019 г., по програма за добро управление на ЕС, беше реализиран проект за повишаване на ролята на бизнеса и неправителствените организации в маркетинга и туристическото управление, с участието на Националния борд по туризъм.
Основната цел на фонда е да надхвърли рамките на туризма и да обхване цялостното представяне на България в чужбина. Това включва активно привличане на чуждестранни инвестиции и укрепване на икономическия имидж на страната, което е от съществено значение за устойчивото ѝ развитие. Фондът ще работи в координация с националните туристически организации, които вече разполагат със собствени бюджети и провеждат рекламни кампании, интегрирани с дигиталните платформи и социалните мрежи.
Според изчисления на Института за анализи и прогнози в туризма, през тази година България ще инвестира приблизително 68 милиона евро в реклама и промоция. Това показва нарастващата ангажираност на страната към подобряване на своя имидж и привличане на нови възможности.
Финансирането на фонда ще бъде осигурено както от държавния бюджет, така и от други организации и източници, което ще гарантира неговата устойчивост и прозрачност. Тази комбинация от източници ще позволи на фонда да реализира дългосрочни проекти и да постигне значими резултати.
Проф. Драганов отбеляза, че подобна структура е имала успех и в миналото, когато е съществувал Център за национална пропаганда и реклама. Подобна институция е поддържала представителства на България в чужбина и е реализирала мащабни рекламни кампании, допринасяйки за повишаване на международния престиж на страната.
Относно представянето на туристическия сектор, експертът сподели, че летният сезон е по-успешен в сравнение с предходната година. Това е положителна тенденция, която отразява и усилията, насочени към привличане на повече туристи и подобряване на туристическото изживяване.
Очаква се фондът да ускори процеса по изграждане на единен и разпознаваем бранд на България, което ще спомогне за привличане на инвестиции, увеличаването на туристите и укрепването на икономическата стабилност на страната.