Европейските летища с най-много закъснения и отменени полети през лятото

През лятото на 2024 г. пет европейски летища се оказаха най-засегнати от отменени и закъснели полети, според данни на Flightright – платформа, специализирана в защита на правата на авиопътниците. Докладът на компанията идентифицира аерогарите, където рискът от проблеми с полетите е бил най-висок за пътуващите през пиковия сезон. Летище Франкфурт оглавява класацията с 1 658 отменени и 24 623 закъснели полета през юни, юли и август. Следват го лондонското Хийтроу (954 отменени и 29 527 закъснели), Мюнхен (877 отменени и 21 040 закъснели), Амстердам - Схипхол (686 отменени и 23 738 закъснели) и парижкото „Шарл дьо Гол“ (609 отменени и 25 957 закъснели).


Франкфурт води и по процент отменени полети – 2,49%, изпреварвайки Мюнхен (2,02%), Цюрих (1,81%), Хийтроу (1,54%) и Гетуик (1,49%). Мадридското летище „Адолфо Суарес“ в Барахас отбелязва най-малко отменени полети (99), но и значителен брой закъснения – 17 997.

В България, въпреки че български летища не са включени в класацията на Flightright, според данни на AirHelp, анализирани от Money.bg, около 730 хиляди пътници са били засегнати от проблеми с полетите през лятото на 2024 г. Разпределението показва, че 41% от полетите са закъснели с под 3 часа, 2,2% – с над 3 часа (давайки право на обезщетение), а 2,9% са били отменени.

Анализът на Flightright за първите шест месеца на 2024 г. потвърждава водещата позиция на Хийтроу по брой отменени полети (1 596), следван от Амстердам (1 499), Мюнхен (1 002), Хелзинки-Вантаа (928) и „Шарл дьо Гол“ (805). Хелзинки е лидер по процент отменени полети – 2,50%, изпреварвайки Брюксел, Хийтроу, Мюнхен и Амстердам.

Хийтроу е и лидер по закъснения – над 45 000 полета (38,33% от всички), следван от „Шарл дьо Гол“ (над 38 000), Амстердам (над 35 000), Франкфурт (30 911) и Мадрид-Барахас (27 683).

Най-малко отменени полети са регистрирани на летищата Станстед (0,12%), Варшава (0,16%), Мадрид-Барахас (0,19%), Палма де Майорка (0,23%) и Фиумичино (0,23%). Тези данни подчертават значителните разлики в надеждността на различните европейски аерогари.

Вижте още: