Италия, Испания и Великобритания са най-предпочитаните дестинации от българите през 2024г

Януари се оказва най-изгодния месец за закупуване на самолетни билети с до 60% по-ниски цени. Данните от проучването на Vola.bg за потребителското поведение в сайта им сочат също, че 95% от българите предпочитат европейски дестинации, а 56% резервират в краткосрочен план. Най-евтината дестинация покрай Великденските празници се очертава да бъде София – Пафос.

След като проучване на Vola.bg разкри, че най-изгодният период за резервиране на самолетни билети е месец януари, онлайн туристическата агенция обяви и резултатите от изследване на потребителското поведение на българските любители на пътуванията.


Компанията отчита, че значителна част от българските им клиенти се възползват от тенденциозно по-ниските цени на самолетните билети през януари, планирайки пътуванията си именно в началото на годината чак до септември. По данни на компанията се наблюдава и 33% увеличение на продадените билети в региона в сравнение със същия период на 2023 г., като цените на билетите започват от 15 евро за самолетен билет.

Кои са любимите дестинации на българите през 2024 г.?

По данни на онлайн туристическата агенция Vola.bg Европа си остава предпочитаният континент за българите, като 93% от продадените билети през януари 2024 г. са за европейски държави – Италия с 18.11%, Испания с 15.47%, Великобритания с 7.92% и Германия с 7.17%.

Сред дестинациите, които ще бъдат най-посещавани от българите през 2024г, начело в списъка са Барселона, Рим, Лондон и Мадрид. Средната продължителност на престоя в дестинация е 7 дни, което сочи, че българските потребители стратегически избират да запазят пътуванията си през януари, за да могат да планират по-дълги пътувания на по-изгодни цени. В същото време средната цена на самолетния билет в България е 162 евро на човек, близко до средната цена за полет в региона.

Още тенденции за пътуванията през годината: празниците и спортните събития също ще окажат значително влияние върху пътуванията

Наблюдаваме и тенденцията, че все повече пътуващи резервират своите билети в краткосрочен план – 56% от резервациите на полети през януари са за след по-малко от 30 дни. От друга страна, не малка част от пътуващите уверено правят и дългосрочни планове, като се има предвид, че в днешни дни има по-голяма предвидимост на полетите в сравнение с предишни години. Статистиката показва, че 23% от билетите са закупени от 31 до 90 дни преди полета, а 21% - повече от 90 дни, а рекордът за най-далечна резервация е през септември 2024г. по маршрута София – Палермо.

Както обикновено, пътуванията ще бъдат повлияни и от празниците – например Vola.bg вече отчита и доста резервации около Великден – най-евтиният билет около празника струва 127 евро за полет София – Пафос. Тази година ще се проведат и две големи спортни събития – Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри, които ще се състоят в Париж и Германия – още две дестинации, които експертите прогнозират, че ще бъдат сред фаворитите за пътуване.

„За първи път откакто сме на българския пазар имахме възможност да проведем кампанията, която се е превърнала в наша запазена марка в Румъния - „Евтинуари“ и се радваме, че успяхме да дадем старт на пътуванията през 2024 г. на най-ниските цени за годината. Реализирахме множество продажби, а броят на закупените билети е значително по-голям от очакваното, което означава, че българските потребители се доверяват на нас, на нашите услуги и на промоциите, които предложихме през януари. Преобладават резервациите за полети в краткосрочен план, но имаме и много предварителни резервации за полети през следващите месеци, което е още едно доказателство, че потребителите искат да планират пътуванията си, за да се възползват от достъпните цени през януари“, споделя Клаудия Точила, Ръководител на маркетинга на Vola.bg.

“Като част от кампанията ни през януари, всеки пети наш клиент спечели ваучер на стойност между 10 и 100 евро, а в края на кампанията проведохме томбола с голяма награда на стойност 5000 евро”, допълни още Точила.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...