Министър Димитров спря поръчката за дигиталната реклама

Служебният министър на туризма Илин Димитров спря обществената поръчка за избор на изпълнител за реализиране на комуникационни кампании на Министерство на туризма в онлайн среда. Това става ясно от съобщение в регистъра на търговете, установи TravelNews. Причината е в липсата на повече от един кандидат за изпълнение. Процедурата беше обявена от бившия министър на туризма Христо Проданов (БСП).

„При подадена една оферта реално няма състезание. Възложителят в лицето на министъра на туризма трябва да прецени дали да прекрати процедурата заради липсата на конкуренция и да обяви нова такава“,

Министър Илин Димитров още при стъпването си в длъжност обеща да засили дигиталната реклама на България. Вече не е ясно как ще бъде осъществена.

Само пиар агенцията „АПРА“ ООД беше подала оферта за участие в обществената поръчка. Тя е на стойност 200 000 лв. без ДДС. Компанията „АПРА“ ООД е собственост на Томислав Цолов и е част от групата APRA Porter Novelli. Това беше една от любимите пиар агенции при управлението на ГЕРБ. Компанията изпълняваше поръчки за реклама на България при дългогодшния министър на туризма от партията Николина Ангелкова и в редица други министерства. Тя обслужваше още Българския спортен тотализатор, в който по времето на ГЕРБ влияние имаше бизнесменът и депутат от ДПС Делян Пеевски, санкциониран от САЩ за корупция по закона “Магнитски”.

Обществена поръчка на Министерството на туризма беше за осигуряването на дейности по медийно обслужване, свързани с планиране, подготовка, организация, провеждане и отчитане на прогнозно определени (към момента на откриване на процедурата) комуникационни кампании, чрез използване на следните канали: интернет сайтове, електронни информационни агенции, портали за видео споделяне, социални мрежи и др.

Кампанията беше за територията на България, т.е. предназначена е за вътрешния пазар. Изпълнителят трябваше да осигури пиар публикации, публикуване на рекламни банери, позициониране на видео клипове в YouTube, кампании в социалните мрежи Facebook, Instagram, LinkedIn и др., онлайн канали, репортажи, интервюта, живи предавания на тема „туризъм“, създаване на рубрики за отразяване на инициативите на Министерството на туризма и др. Дейностите трябваше да се извършат до 30 ноември 2022 г.

От „АПРА“ ООД бяха дали обща ценова оферта от 9 840 лв. без ДДС за 1 бр. разработване и публикуване на авторска публикация/статия със снимков материал с уредени авторски права (1990 лв.); 1 бр. публикация за медийно отразяване на прессъобщение, подадено от Министерство на туризма на заглавна страница (500 лв.); 1 бр. публикация за медийно отразяване на прессъобщение, подадено от Министерство на туризма на вътрешна страница (400 лв.); 1 бр. интервю (1500 лв.); 1 брой пост в социалните мрежи на онлайн медиите (250 лв.); 1 бр. публикация в онлайн платформа за споделяне на видео съдържание (200 лв.) и за банер/pre-roll кампания за период от минимум 120 дни (5000 лв.).

Вижте още:

Българската ИТ консултантска компания “Ти Би Ай Инфо” ще бъде преименувана на Sirma InsurTech. Това съобщава “Сирма Груп Холдинг”, която преди месеци...