Нулев летен сезон за големите хотели у насЕксперти обсъдиха трансформацията на българския бизнес след пандемията на конференцията COBIZ-20: Business after the pandemic
По какъв начин световната пандемия повлия на българските хотелиери, ресторантьори, туроператори, търговци и медии, и как отделните сектори ще се трансформират в следващите месеци обсъдиха и прогнозираха професионалисти от различни сфери в рамките на най-мащабната бизнес конференция COBIZ-20: Business after the pandemic, организирана от URBO и Joker Media Rental. Дигитализиране на предлагането на стоки и услуги в сферата на туризма, развлеченията и образованието, намаляване на постоянните разходи, повишаване на ефективността, предлагане на цялостно туристическо преживяване, припознаване на държавата като важен рекламодател.

Това са част от изводите на специалисти от различни сектори на малкия и среден бизнес у нас, които дискутираха възможните сценарии за излизане от кризата по време на онлайн конференцията. Туроператори, хотелиери, маркетолози, медийни и образователни специалисти обсъдиха икономическите и финансови ефекти от COVID-19 и начертаха стратегии за справяне с новата пазарна реалност и промените в поведението на потребителите.  

Нулев летен туристически сезон за големите хотели в България прогнозираха хотелиерите и туроператорите, които очакват секторът да се върне към нормален темп на работа едва след средата на следващата година. „Голяма част от хотелите по Черноморието няма дори да отворят врати това лято“, съобщи Живко Иванов от Galaxy Investment Group.  В същото време значително се е увеличило търсенето на ваканционни имоти за дългосрочен наем, коментира Борислав Павлов собственик на компанията за управление на имоти „Flat Manager“.

Специалистите в сферата на туризма се обединиха около мнението, че успешни в настоящата ситуацията ще бъдат единствено хотелите, ресторантите и туроператорите, които предлагат цялостно преживяване, организирано и предложено на потребителите по нов начин. Сред възможните печеливши решения бяха набелязани съвременните похвати на продажби, като cross selling и upselling, идеи за генериране на допълнителни приходи при последващ lockdown, дигитализиране на офертите и предоставяне на възможност за онлайн резервации в реално време.

Като първа задължителна стъпка за възстановяване на всички бизнеси, икономистите определиха намаляването на постоянните разходи и повишаването на ефективността.

Като най-печеливши от пандемията бяха определени онлайн търговците на стоки от първа необходимост, като храни, лекарства, забавления за дома и спорт, както и новите дигитални платформи, предлагащи онлайн съдържание като концерти, уебинари и конференции, позволяващи при безупречна технологична обезпеченост, артисти и участници да застанат пред аудиторията си във всяка точка от света.

Като належащо бе определено онлайн присъствието на всеки бизнес и възможността за продажби през повече от един дигитален канал, както и кооперирането между компании от различни сектори. Според специалисти в онлайн търговията, извънредната ситуацията е наложила въвеждането на нови бизнес модели като quick commerce, доставка на стоки от първа необходимост за 30 до 60 минути и онлайн продажби на едро за бързооборотни стоки.

Създаване на устойчив бранд преди пристъпване към онлайн присъствие с цел продажби, това посъветва Ирина Лазова, country manager на популярната модна платформа Answear.

Нулев летен сезон за големите хотели у нас

Големите събития с междуродно участие и мащабните концерти на български изпълнители няма да започнат преди средата на следващата година, това прогнозираха професионалистите в ивент сектора. Според тях новата бизнес реалност в техния бранш ще бъдат хибридните събития и преформатирането на пространствата на открито.

Анализатори и маркетинг експерти изказаха тезата, че телевизията се е наложила като абсолютната медия на кризата, след като е привлякла много нови млади зрители, докато все повече възрастни хора са ползвали медийно съдържание онлайн. Участниците в панела „Медиите – новата реалност“ се обединиха около тезата, че най-важното, на което онлайн медиите са се научили в последните месеци, е да следят интересите на читателите.
„Топ 10 на рекламодателите в телевизиите по време на извънредното положение са били компании за лекарства, храни, напитки, вериги магазини, козметика, битова химия, финансови услуги, онлайн магазини, телекомуникации и хазарт“, съобщи Елица Павлович от Mindshare.

Според търговския директор на „Медийна група България“ Иван Михалев, на медиите ще се наложи да припознаят държавата като голям и сигурен рекламодател с всички произтичащи от това последствия.

Учители и ученици да започнат да усвояват нови умения като дигитална и медийна грамотност, програмиране и работа в екипна среда. За това призоваха специалистите в сферата на образованието, според които системата трябва да се реформира, за да бъде по-близо до съвременната реалност. „България е една от държавите в Европа, които се справиха най-добре при въвеждането на онлайн училището“, коментира основателят на SoftUni Светослав Наков.

Панелните дискусии от онлайн конференцията COBIZ-20: Business after the pandemic, организирана от URBO и Joker Media Rental, може да гледате тук.

Нулев летен сезон за големите хотели у нас

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...