Зимният туристически сезон завършва с повишаване на заетостта и ръст на цените за туристически услуги с около 15%. Забавеният старт на активния сезон, заради по-топлото време в края на 2017, не успя да повлияе негативно на туристическите резервации и дори общият им брой надвишава стойностите от предходната година. Основният обем туристи остават чуждестранните, посочват от Green Life Resorts в края на ваканционния период.
• Средният престой на туристите в зимните ни курорти е 3 дни
• 12% ръст на ранните резервации за лятна почивка на морето
„Най-отчетлив ръст на активността наблюдавахме през януари, когато благодарение на по-студеното време и обилните снеговалежи, условията за зимни спортове се подобриха“, коментира Йордан Куванджиев, изпълнителен директор на Green Life Resorts и допълва: „Покачването на цените през този сезон се обуславя от подобряване на качеството на услугите в хотелските комплекси. Голяма част от клиентите са склонни да платят повече ако получат по-добри условия“.
По думите му средният престой на туристите в зимните ни курорти е 3 дни. Българите обикновено се съобразяват с ученическите ваканции, когато планират почивката си. Често обаче „отскачат“ и само за уикенда. В тези случаи запазват ваканцията си относително късно. Чужденците остават средно между 5 и 7 дни, като планират почивката си дългосрочно и правят ранни резервации. „Немалка част от българите предпочитат няколко, но по-кратки ваканции, отколкото една дълга зимна почивка в рамките на годината“, посочва Йордан Куванджиев.
Семействата с деца и групи с по-млади хора продължават да бъдат основните клиенти на зимния туристически пазар. В Банско най-много туристи има от Гърция, Румъния, България. Посещения има и от граждани на Сърбия, Турция, Македония и Великобритания. В Пампорово профилът на клиентите е по-различен, като възрастовата граница е малко по-висока.
Основните посетители са от България, Турция, Молдова, Румъния, Русия и Македония.
От компанията очакват силен летен сезон с оглед на ръста на ранните записвания с 12%. Важен фактор за растящия пазар е навлизането на нискобюджетни компании с редовни полети до летище Бургас от март до октомври. „Покачване от почти 20% има и при онлайн резервациите, като този канал остава предпочитан предимно за късни записвания или най-рано до 40 дни преди датата на пристигане“, уточнява Куванжиев.
Профилът на туристите през предстоящия сезон леко се променя, отчитат от Green Life Resorts. Българите заемат основен дял от почиващите в морските ни курорти – над 65%. Лек спад се наблюдава при рускоговорящите граждани, въпреки ръста им през 2017 г. Като причина, от компанията посочват възвърналия се интерес към дестинациите Турция, Египет, Тунис и Мароко, заради ексклузивните оферти и сравнително по-спокойната геополитическа обстановка. Ръст на запитванията има от страна на чешкия и словашкия пазар, но обемът на туристите, все още е относително малък.
„Интересът на английските граждани все по-сериозно се измества на юг от Слънчев бряг, като дори вече работим с един от най-големите английски туроператори. През 2018 планираме по-сериозно позициониране на дестинацията и сред скандинавския пазар и страните от Западна Европа“, коментира Куванджиев.
Покачване на цените на услугите в летните курорти с близо 10%, прогнозират от компанията. Поскъпването е в отговор на повишените изисквания на туристите. Все повече се търсят продукти с добавена стойност, като например осигурен паркинг, безплатна анимация за децата, използване на безплатни спортни съоръжения. „Туристите предпочитат услугите, които им се предлагат, да бъдат включени в пакет – в това число осигурени чадър и шезлонг на плажа, организирани вечерни събития“, допълва Куванджиев. Семействата с деца най-често се възползват от възможностите за летни езикови програми по време на престоя си.
• Средният престой на туристите в зимните ни курорти е 3 дни
• 12% ръст на ранните резервации за лятна почивка на морето
„Най-отчетлив ръст на активността наблюдавахме през януари, когато благодарение на по-студеното време и обилните снеговалежи, условията за зимни спортове се подобриха“, коментира Йордан Куванджиев, изпълнителен директор на Green Life Resorts и допълва: „Покачването на цените през този сезон се обуславя от подобряване на качеството на услугите в хотелските комплекси. Голяма част от клиентите са склонни да платят повече ако получат по-добри условия“.
По думите му средният престой на туристите в зимните ни курорти е 3 дни. Българите обикновено се съобразяват с ученическите ваканции, когато планират почивката си. Често обаче „отскачат“ и само за уикенда. В тези случаи запазват ваканцията си относително късно. Чужденците остават средно между 5 и 7 дни, като планират почивката си дългосрочно и правят ранни резервации. „Немалка част от българите предпочитат няколко, но по-кратки ваканции, отколкото една дълга зимна почивка в рамките на годината“, посочва Йордан Куванджиев.
Семействата с деца и групи с по-млади хора продължават да бъдат основните клиенти на зимния туристически пазар. В Банско най-много туристи има от Гърция, Румъния, България. Посещения има и от граждани на Сърбия, Турция, Македония и Великобритания. В Пампорово профилът на клиентите е по-различен, като възрастовата граница е малко по-висока.
Основните посетители са от България, Турция, Молдова, Румъния, Русия и Македония.
От компанията очакват силен летен сезон с оглед на ръста на ранните записвания с 12%. Важен фактор за растящия пазар е навлизането на нискобюджетни компании с редовни полети до летище Бургас от март до октомври. „Покачване от почти 20% има и при онлайн резервациите, като този канал остава предпочитан предимно за късни записвания или най-рано до 40 дни преди датата на пристигане“, уточнява Куванжиев.
Профилът на туристите през предстоящия сезон леко се променя, отчитат от Green Life Resorts. Българите заемат основен дял от почиващите в морските ни курорти – над 65%. Лек спад се наблюдава при рускоговорящите граждани, въпреки ръста им през 2017 г. Като причина, от компанията посочват възвърналия се интерес към дестинациите Турция, Египет, Тунис и Мароко, заради ексклузивните оферти и сравнително по-спокойната геополитическа обстановка. Ръст на запитванията има от страна на чешкия и словашкия пазар, но обемът на туристите, все още е относително малък.
„Интересът на английските граждани все по-сериозно се измества на юг от Слънчев бряг, като дори вече работим с един от най-големите английски туроператори. През 2018 планираме по-сериозно позициониране на дестинацията и сред скандинавския пазар и страните от Западна Европа“, коментира Куванджиев.
Покачване на цените на услугите в летните курорти с близо 10%, прогнозират от компанията. Поскъпването е в отговор на повишените изисквания на туристите. Все повече се търсят продукти с добавена стойност, като например осигурен паркинг, безплатна анимация за децата, използване на безплатни спортни съоръжения. „Туристите предпочитат услугите, които им се предлагат, да бъдат включени в пакет – в това число осигурени чадър и шезлонг на плажа, организирани вечерни събития“, допълва Куванджиев. Семействата с деца най-често се възползват от възможностите за летни езикови програми по време на престоя си.