Инициативата стартира със съвместно осиновяване на два кошера в подкрепа на българските пчелари от „Истински мед“
На 05 юни 2021 г., Световният ден на околната среда (World Environment Day, WED), Българската мрежа на Глобалния договор на ООН стартира създаването на общ пчелин на организацията, с осиновяването на два споделени кошера към платформата „Истински мед“. Всяка компания-член може да осинови и собствен кошер като част от Пчелина на Българската мрежа, ползвайки специалните условия за организацията.
С това компаниите-членове на Българската мрежа ще дадат своя принос към Възстановяването на екосистемата, каквато е и темата на WED тази година. Спасяването на пчелите е буквално жизненоважно за възстановяването и функционирането на екосистемите, и за живота на Земята. По информация на Програмата на ООН за околната среда, пчелите са сред най-ценните опрашители на планетата. Близо 90% от всички диви цъфтящи видове зависят изцяло или отчасти от опрашването от животни, както и 75% от световната реколта и 35% от общите земеделски площи.
Ето защо компаниите-членове на Българската мрежа: Асарел-Медет, АЕЦ Козлодуй, Делойт, Kaufland България, КонтурГлобал Марица Изток 3, Минно-геоложки университет, Овергаз, Пощенска банка, ТехноЛогика, както и Aresgas стартират инициативата си за създаване на собствен пчелин с два общи кошера, в подкрепа на българските пчелари. Ефектът от осиновяване на един кошер годишно е 25 кг. мед, 60,000 нови пчели и 360 млн. опрашени цветове.
Същевременно Българската мрежа предизвиква компаниите-участници в съвместното осиновяване на кошерите, да дадат име на пчелата майка на своя кошер. Победителите ще бъдат обявени на 05 юли, а най-доброто предложение за име ще донесе награда за компанията – бурканчета мед, както и възможност за посещение на кошера.
„Възстановяването на екосистемата“, каквато е и темата на WED тази година, е достъпен ангажимент на всеки отделен човек и компания, а съвместните усилия могат да допринесат за промяната, която искаме да видим. Статистиките показват, че времето за отлагане е приключило, живеем във времето на активните действия, които трябва да предприеме това поколение, каквото е и мотото на WED 2021 #GenerationRestoration.
На 05 юни 2021 г., Световният ден на околната среда (World Environment Day, WED), Българската мрежа на Глобалния договор на ООН стартира създаването на общ пчелин на организацията, с осиновяването на два споделени кошера към платформата „Истински мед“. Всяка компания-член може да осинови и собствен кошер като част от Пчелина на Българската мрежа, ползвайки специалните условия за организацията.
С това компаниите-членове на Българската мрежа ще дадат своя принос към Възстановяването на екосистемата, каквато е и темата на WED тази година. Спасяването на пчелите е буквално жизненоважно за възстановяването и функционирането на екосистемите, и за живота на Земята. По информация на Програмата на ООН за околната среда, пчелите са сред най-ценните опрашители на планетата. Близо 90% от всички диви цъфтящи видове зависят изцяло или отчасти от опрашването от животни, както и 75% от световната реколта и 35% от общите земеделски площи.
Ето защо компаниите-членове на Българската мрежа: Асарел-Медет, АЕЦ Козлодуй, Делойт, Kaufland България, КонтурГлобал Марица Изток 3, Минно-геоложки университет, Овергаз, Пощенска банка, ТехноЛогика, както и Aresgas стартират инициативата си за създаване на собствен пчелин с два общи кошера, в подкрепа на българските пчелари. Ефектът от осиновяване на един кошер годишно е 25 кг. мед, 60,000 нови пчели и 360 млн. опрашени цветове.
Същевременно Българската мрежа предизвиква компаниите-участници в съвместното осиновяване на кошерите, да дадат име на пчелата майка на своя кошер. Победителите ще бъдат обявени на 05 юли, а най-доброто предложение за име ще донесе награда за компанията – бурканчета мед, както и възможност за посещение на кошера.
„Възстановяването на екосистемата“, каквато е и темата на WED тази година, е достъпен ангажимент на всеки отделен човек и компания, а съвместните усилия могат да допринесат за промяната, която искаме да видим. Статистиките показват, че времето за отлагане е приключило, живеем във времето на активните действия, които трябва да предприеме това поколение, каквото е и мотото на WED 2021 #GenerationRestoration.