A1 България и Acronis със съвместна услуга за киберзащитаМихаил Семерджиев – старши мениджър в направление „Маркетинг“ в А1 България и Иван Дудин – регионален директор „Продажби“ в Акронис разказаха за съвременните предизвикателства в защитата на дигиталния свят и обявиха партньорството между двете технологични компании, което дава началото и на тяхната обща услуга за българския бизнес.

Обновеният Data center на А1 в София е по-сигурен – с напълно резервирано захранване на електроенергията, контролиране на консумацията на енергия, пожароизвестяване, защитена система за климатизация, двоен под в помещенията, постоянно видеонаблюдение и контрол на достъпа от последно поколение. Това сподели Михаил Семерджиев и обяви, че Acronis ще разположат именно в този център своята инфраструктура, която ще отговаря за облачните им услуги за Централна и Източна Европа.

Двете компании обявиха съвместната си услуга, която вече стартира и се казва A1 Cyber Backup. Тя представлява един автоматизиран инструмент, който предоставя на бизнес клиентите много лесен и удобен начин да защитят своите данни и да са сигурни, че те са съхранени без рискове. Услугата е универсална и е подходяща както за малки компании, така и за големи корпорации, които се нуждаят от специфични решения. A1 Cyber Backup интегрира бекъп на данни, устройства и приложения, бързото им възстановяване в случай на инцидент, AI базирана защита от криптовируси и опасен софтуер, и инструменти за отдалечено управление в едно.

Киберсигурността е петата човешка необходимост

Едни от най-актуалните заплахи, които споделиха Дудин и Семерджиев, са заразените с вируси флашки, незащитените wi-fi мрежи, както и мейл атаките, които изпращат прикачени файлове и тяхното отваряне може да доведе до „заключването“ на данни от компютъра и искане на откуп за тях. Най-непредвидими обаче са т.нар. zero-day атаки – тоест такива, които не са се случвали до момента. Именно затова е необходим и изкуственият интелект, който е вграден в новата услуга на A1 и Acronis. Той защитава крайните устройства на бизнес клиентите от кибер заплахи и се самообучава, тъй като надпреварата между хакерите и усъвършенстването на киберзащитите е на практика постоянна.

Най-слабото звено са хората

Между 60% и 70% от компаниите в България имат някакво решение за киберзащита, макар и невинаги то да е напълно достатъчно и актуално спрямо новите заплахи. Това сподели Иван Дудин, като според него не се обръща достатъчно внимание на обучението на персонала и резултатът от това е, че служителите без да искат могат да навредят на компанията, в която работят, не знаейки, че с дадено действие могат да нарушат защитата на различни видове данни.

Вижте още: