Нов “отворен” инвестиционен фонд ще изстрелва родни бизнеси на глобално нивоNeo Gravity стартира с първоначален капитал от 5 млн. евро

Първите две български компании в портфолиото му произвеждат гурме продукти

Нов “отворен” инвестиционен фонд ще подкрепя родни бизнеси, които имат потенциал да излязат на глобалния пазар. Neo Gravity стартира дейност с първоначален капитал от 5 млн. евро. Първите две български компании в портфолиото му са производители на гурме продукти от световно ниво - Cheese the Queen и Sofia Electric Brewing Co.*

Начело на новия инвестиционен фонд застава Павел Езекиев, съосновател и управляващ съдружник в NEVEQ 1 и NEVEQ 2, които сложиха началото на сериозните инвестиции в компании в ИТ сектора в България и превръщането им в глобални играчи. Заедно с актуалния му проект Neo Ventures, до момента трите фонда са набрали общо капитал от над 50 млн. евро и печелят доверието на инвеститори от три континента. Подкрепени са общо 25 компании, сред които BULPROS, EnduroSat, GemmaCert, Spark, TestCard и Vayant, а осъществените успешно екзити са 13.

“С Neo Gravity разширяваме концепцията, която за първи път стъпи в България с Neo Ventures – двата фонда действат на принципа на инвестиционна платформа с отворена капиталова структура. Така инвеститорите имат възможността да влизат и излизат свободно на всеки етап. Освен това Neo Ventures и Neo Gravity са “вечни” фондове, тоест няма краен срок за събиране на капитала. След изразходване на средствата отново набират капитал за нови проекти или за повторно финансиране на компании от портфолиото. Това дава възможност за по-дълъг жизнен цикъл за развитие. Така ние може би сме единствените в региона в състояние да инвестираме от 25 хил. евро до 4 млн. евро в една компания.”, обяснява Павел Езекиев, съосновател и управляващ съдружник в Neo Gravity и Neo Ventures. “Продължаваме да работим и на принципа “предприемачи за предприемачи”, което един от ключовите фактори за успеха ни.”, допълва той.

Neo Gravity е в процес на активно набиране на капитал, както и проучване и селекция на потенциални компании за портфолиото си. Оценката се прави на базата на специално разработена методология, която отчита комплекс от фактори и възможността за превръщането на родни брандове в глобални. Фондът стартира с подкрепа на български компании, но при наличие на добри възможности няма да се ограничи географски само у нас. Също като Neo Ventures, Neo Gravity обаче ще има ясен тематичен фокус на бизнесите, които подкрепя.

“Този път се концентрираме върху теми, които зададе новата COVID-19 реалност – грижата за себе си и качествения живот, както и устойчивата мобилност и интелигентните решения за веригата на доставки. Съвсем скоро ще можем да обявим и третата инвестиция на Neo Gravity, която ще е емблематична за портфолиото ни и ще покаже българска компания с по-малко от година история, но изключителни бизнес резултати на външни пазари.”, анонсира Езекиев. “Вярвам, че ще успеем да създадем истории за български брандове на световния пазар, които да се превърнат в добрия пример. Убеден съм, че тази концепция ще привлече както инвеститори отвън, така и успешни родни предприемачи и индустриалци, които са постигнали много в своята сфера и разполагат с ресурс да подкрепят други български компании и да растат заедно с тях.”, допълва той.

*За първите два проекта в портфолиото на Neo Gravity

Нов “отворен” инвестиционен фонд ще изстрелва родни бизнеси на глобално ниво

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...