Прозрачност и отговорност към потребителите са в основата на кодексите за поведение на пивоварния бранш
Пивоварите на Европа отчетоха отново своя напредък за доброволното етикетиране на пивото с данни за съставките и енергийната му стойност по време на традиционната есенна среща на сектора в Брюксел. Според организацията информираните граждани, които взимат съзнателни решения, подобряват качеството си на живота и влияят върху обществените нагласи.
Точно преди две години всички национални асоциации на производителите на бира в ЕС, (включително Съюза на пивоварите в България - СПБ) подписаха Меморандум за разбирателство с Европейската комисия за поставяне на списък на съставките и енергийната стойност върху всички бирени опаковки до 2022 г. От Пивоварите на Европа съобщиха, че средносрочните цели за доброволното етикетиране на пенливата напитка вече са надхвърлени. 93% от бирите в ЕС имат информация за съставките, а над 45 милиарда бирени бутилки и кенове са с данни за калориите.
Българският бирен пазар също отчита успешното въвеждане на добрите практики за етикетиране. Мониторингът на СПБ показва, че всички производителите на бира в страната поставят върху бутилките и кеновете си списък на съставките, а членовете на СПБ предоставят и калорийното съдържание за 100 мл. на продуктите си. На практика това означава, че 100% от произвежданата в страната бира, а в количествено измерение над 530 милиона бирени опаковки у нас, съдържат тази информация в полза на българските потребители.
,,Пивоварите на Европа и националните бирени организации от пет години изпълняваме ангажимента си за етикетиране на произвежданите в ЕС бири. Нека подчертаем, че това не е регулаторно изискване, а доброволно изпълнение на Регламента за предоставяне на хранителна информация на потребителите (Регламент 1169/2011 на ЕС). Въпреки негативите от пандемичната обстановка, в този ангажимент на индустрията продължават да се влагат милиони евро инвестиции за изследвания, опаковки и етикети. Ние искаме клиентите ни да знаят, какво съдържат различните марки пиво и да сме максимално прозрачни и отговорни в предоставянето на тази информация.”, заяви Пиер Оливие-Бержерон, генерален секретар на Пивоварите на Европа.
Продължаващото сътрудничество на пивоварния сектор с Европейската комисия и публичната отчетност на бранша са изцяло в полза на консуматорите. През юни 2021 г. еврокомисарят по здравеопазването Стела Кириакидис приветства Пивоварите на Европа за изпълнението на целите за доброволното етикетиране на бирата, като подчерта, че постигнатият напредък е надминал очакванията..
В този дух на прозрачност и отговорност, Пивоварите на Европа се присъединиха и към новия европейски ангажимент за подкрепа на прехода към устойчиви хранителни системи, като подписаха Кодекс за поведение на ЕС за отговорни стопански и търговски практики в областта на храните. Този документ е ключов елемент от европейската стратегия „От фермата до трапезата”. Инициативата има за цел да стимулира производителите, преработвателите и търговците на храни и напитки да се ангажират доброволно и да комуникират информация в подкрепа на здравословното, балансирано и устойчиво хранене, включително чрез предоставяне на прозрачни продуктови данни на потребителите. А чрез подписването на Кодекса, Пивоварите на Европа, измежду които Съюзът на пивоварите в България – СПБ, изразяват своя про-активен подход в прилагането на всички европейски политики и практики в защита на потребителите.
,,В пълен синхрон с тези саморегулаторни инициативи и подходи е и актуализацията на Кодекса за отговорни търговски комуникации и етични стандарти на СПБ. В него към разширените правила за дигитален маркетинг добавяме и насоки за работа с инфлуенсъри в социалните мрежи. В глобален план от съвсем скоро те вече са част от ангажиментите за отговорни комуникации на мултинационалните бирени компании. На секторно ниво българските пивовари отново са новатори и СПБ е първата браншова организация, която въвежда правила за маркетинг с инфлуенсъри. “ коментираха от Съюза на пивоварите.
Допълнителна информация за Съюза на пивоварите в България
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира, малц и хмел в страната и техните доставчици на материали. През 2021 г. членове на Съюза са пивоварните компании: ,,Болярка ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, ,,Загорка” АД, ,,Каменица” АД, ,,Карлсберг България” АД, ,,Ломско пиво” АД, ,,Доровски инвест“ ООД. През 2021 г. под мотото ,,Прозрачност - устойчивост - растеж“ браншът отбелязва три емблематични юбилея – 140 г. българска пивоварна индустрия, 65 г. пивоварна наука и 30 години от създаването на СПБ.
От 2007 г. Съюзът на пивоварите в България е част от организацията ,,Пивоварите на Европа”- Брюксел, която обединява 30 национални асоциации, представляващи интересите на 11 000 малки, големи и средни и микро производителите на бира на Стария континент.
За повече информация моля вж. www.pivovari.com
Пивоварите на Европа отчетоха отново своя напредък за доброволното етикетиране на пивото с данни за съставките и енергийната му стойност по време на традиционната есенна среща на сектора в Брюксел. Според организацията информираните граждани, които взимат съзнателни решения, подобряват качеството си на живота и влияят върху обществените нагласи.
Точно преди две години всички национални асоциации на производителите на бира в ЕС, (включително Съюза на пивоварите в България - СПБ) подписаха Меморандум за разбирателство с Европейската комисия за поставяне на списък на съставките и енергийната стойност върху всички бирени опаковки до 2022 г. От Пивоварите на Европа съобщиха, че средносрочните цели за доброволното етикетиране на пенливата напитка вече са надхвърлени. 93% от бирите в ЕС имат информация за съставките, а над 45 милиарда бирени бутилки и кенове са с данни за калориите.
Българският бирен пазар също отчита успешното въвеждане на добрите практики за етикетиране. Мониторингът на СПБ показва, че всички производителите на бира в страната поставят върху бутилките и кеновете си списък на съставките, а членовете на СПБ предоставят и калорийното съдържание за 100 мл. на продуктите си. На практика това означава, че 100% от произвежданата в страната бира, а в количествено измерение над 530 милиона бирени опаковки у нас, съдържат тази информация в полза на българските потребители.
,,Пивоварите на Европа и националните бирени организации от пет години изпълняваме ангажимента си за етикетиране на произвежданите в ЕС бири. Нека подчертаем, че това не е регулаторно изискване, а доброволно изпълнение на Регламента за предоставяне на хранителна информация на потребителите (Регламент 1169/2011 на ЕС). Въпреки негативите от пандемичната обстановка, в този ангажимент на индустрията продължават да се влагат милиони евро инвестиции за изследвания, опаковки и етикети. Ние искаме клиентите ни да знаят, какво съдържат различните марки пиво и да сме максимално прозрачни и отговорни в предоставянето на тази информация.”, заяви Пиер Оливие-Бержерон, генерален секретар на Пивоварите на Европа.
Продължаващото сътрудничество на пивоварния сектор с Европейската комисия и публичната отчетност на бранша са изцяло в полза на консуматорите. През юни 2021 г. еврокомисарят по здравеопазването Стела Кириакидис приветства Пивоварите на Европа за изпълнението на целите за доброволното етикетиране на бирата, като подчерта, че постигнатият напредък е надминал очакванията..
В този дух на прозрачност и отговорност, Пивоварите на Европа се присъединиха и към новия европейски ангажимент за подкрепа на прехода към устойчиви хранителни системи, като подписаха Кодекс за поведение на ЕС за отговорни стопански и търговски практики в областта на храните. Този документ е ключов елемент от европейската стратегия „От фермата до трапезата”. Инициативата има за цел да стимулира производителите, преработвателите и търговците на храни и напитки да се ангажират доброволно и да комуникират информация в подкрепа на здравословното, балансирано и устойчиво хранене, включително чрез предоставяне на прозрачни продуктови данни на потребителите. А чрез подписването на Кодекса, Пивоварите на Европа, измежду които Съюзът на пивоварите в България – СПБ, изразяват своя про-активен подход в прилагането на всички европейски политики и практики в защита на потребителите.
,,В пълен синхрон с тези саморегулаторни инициативи и подходи е и актуализацията на Кодекса за отговорни търговски комуникации и етични стандарти на СПБ. В него към разширените правила за дигитален маркетинг добавяме и насоки за работа с инфлуенсъри в социалните мрежи. В глобален план от съвсем скоро те вече са част от ангажиментите за отговорни комуникации на мултинационалните бирени компании. На секторно ниво българските пивовари отново са новатори и СПБ е първата браншова организация, която въвежда правила за маркетинг с инфлуенсъри. “ коментираха от Съюза на пивоварите.
Допълнителна информация за Съюза на пивоварите в България
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира, малц и хмел в страната и техните доставчици на материали. През 2021 г. членове на Съюза са пивоварните компании: ,,Болярка ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, ,,Загорка” АД, ,,Каменица” АД, ,,Карлсберг България” АД, ,,Ломско пиво” АД, ,,Доровски инвест“ ООД. През 2021 г. под мотото ,,Прозрачност - устойчивост - растеж“ браншът отбелязва три емблематични юбилея – 140 г. българска пивоварна индустрия, 65 г. пивоварна наука и 30 години от създаването на СПБ.
От 2007 г. Съюзът на пивоварите в България е част от организацията ,,Пивоварите на Европа”- Брюксел, която обединява 30 национални асоциации, представляващи интересите на 11 000 малки, големи и средни и микро производителите на бира на Стария континент.
За повече информация моля вж. www.pivovari.com