България е представена чрез Българската асоциацияна производителите на оранжерийна продукция
FRUIT LOGISTICA се завръща и постави Берлин във фокуса на световната индустрия за пресни плодове и зеленчуци. След едногодишно отсъствие заради пандемията, водещото търговско изложение отвори врати от днес до 7 април за повече от 2000 изложители от 87 държави. Нетърпението им да покажат развитието на сектора и предизвикателствата в търговията с пресни продукти, заради климата и логистичния натиск над веригите за доставки от войната в Украйна, внесе допълнителен смисъл в мотото на изложбата тази година - „Отново се срещаме на място“.
За производителите на пресни плодове и зеленчуци срещата с търговци и професионални посетители на FRUIT LOGISTICA е не просто възможност за сключване на сделки. Тя отразява цялата верига с добавена стойност от производителя до мястото на продажба, превръщайки се в ефективна платформа за бизнес, иновации и информация. През 2022-ра регистрираните посетители са от над 115 страни, което поставя силен интернационален знак на изложението, протегнало ръка към търговци и дистрибутори от няколко континента.
България участва на FRUIT LOGISTICA чрез Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), с подкрепата на Министерството на замеделието и фонд “Земеделие”. На колективен щанд в Палата 2.1, щанд Е-14 са представени фирмите „Гимел“ АД, „Дейв-2007“ ЕООД, „Екофрут К и К“ ЕООД, „Пирин Плод“, „Геосем Селект“, „Гард Инвест“, „Грийнс“ ООД, „Плеяди“, „Йордан Величков – Влади ЕТ“ и др., със своите продукти.
“Във времена на натрупващи се кризи, секторът на оранжерийните производители има още по-голяма нужда от нови пазари и цялостна подкрепа на бранша. Затова и участието ни на FRUIT LOGISTICA в Берлин е толкова важно, не само защото предоставя бизнес възможности, но е и важна платформа за знания”, каза председателят на Асоциацията Йордан Кръстанов. По думите му устойчивостта, особено по отношение на отглеждането, опаковането и транспортирането на продукти, както и въздействието на климатичната криза върху производителите и навлизането на дигитализацията в селското стопанство, са само част от сложните предизвикателства, пред които е изправена международната търговия с плодове и зеленчуци.
Войната в Украйна също има последици за световната търговия с пресни продукти - потоците от стоки се пренасочват и това поставя веригите за доставки под допълнителен натиск, споделя Йордан Кръстанов. „Това също ще бъде дискутирано по време на форума, както и в различни серии от събития ще наваксваме знанията от последните две години, за да модернизираме бизнес практиките си и да приложим най-добрите модели в новите условия. България и родните производители ще се включат активно в работната програма на форума и ще бъдат част от решенията на глобално ниво“, подчерта още той.
В рамките на събитието се очаква да се проведат повече от 6000 бизнес срещи с търговци, дистрибутори и браншови организации от различни страни.