Първият магазин на Lidl в Созопол отвори врати днес. Това е 87-ият търговски обект на Lidl в страната, а Созопол става 46-ият град, в който веригата стъпва.
Откриването на новия магазин затвърждава тенденцията за динамичното и устойчиво разрастване на компанията на българския пазар, което ще продължи активно през цялата година – през 2018 плановете на веригата са да отвори поне 5 нови магазина в София, Варна и други региони.
Първият магазин Lidl в Созопол е построен по най-новата филиална концепция на марката, фокусирана върху изграждането на по-модерни и по-удобни магазини за клиентите и служителите, както и върху високата енергийна ефективност на сградата.
„Изключително се радваме, че Lidl вече присъства и в Созопол и че ще предложим на жителите и гостите на града нашия богат асортимент от качествени продукти с оптимално съотношение качество-цена. В нашия магазин те ще открият разнообразие от стоки за трапезата и дома – от продуктовата линия „Родна стряха“ с висококачествени продукти от български производители до всичко за бебето и най-малките под марката Lupilu и най-новите колекции на световноизвестния модел Хайди Клум“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
„Винаги се радваме, когато голям инвеститор влиза в града и припознава възможностите и потенциала на Созопол. При нас не винаги е лесно, но искам да ви уверя, че сте на правилното място и в точното време. Вярвам, че гражданите на града ще оценят положително присъствието на Lidl в Созопол. Пожелавам ви много успехи и попътен вятър“, сподели при откриването Панайот Рейзи, кмет на Община Созопол.
Специални гости на откриването на първия Lidl в Созопол бяха шеф Иван Манчев и шеф Таньо Шишков, които застанаха зад кухненския плот и посрещнаха първите клиенти на веригата.
Магазинът се отличава с много по-прегледна подредба, която улеснява пазаруването, нови продуктови групи, както и нови секции като Деликатека – селекция нарязани висококачествени традиционни български колбаси, и Витаминотека, любимите на малчуганите плодове и зеленчуци. Сред иновациите е и интегрирането на концепция, обособяваща различни зони в магазина – т.нар. магазин в магазина, където на определена площ и по определен формат се презентират всички артикули от дадена продуктова група. Тези зони осигуряват максимално удобство на клиентите и възможност да пазаруват по-бързо и лесно, без да губят време в търсене на избраните от тях продукти.
Новият магазин е и първият в търговската мрежа на компанията, в който клиентите могат да разгледат истински археологически артефакти. Изложените експонати са реплики на археологически обекти, намерени в процеса на строежа на магазина, останки от фамилна гробница от елинистическата епоха. Като социално отговорна компания, Лидл България оказа пълно съдействие, логистична и финансова подкрепа, следвайки предписанията на Министерство на културата, за да може откритата гробница да бъде съхранена по-най-добрия начин. Всички предмети, намерени при археологическото проучване, са предадени и изложени в Археологическия музей в града.