Новият председател на УС на БАУХ Анна Панчева: „Да управляваме промяната заедно“

На проведеното на 21.02.2025 г. в София заседание, членовете на Управителния съвет на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) избраха единодушно помежду си председател на този орган да бъде Анна Панчева, ръководител направление „Човешки ресурси“ в Kaufland България.

Тя има повече от 15 години опит в управлението на човешките ресурси в различни индустрии, включително финтех, биотехнологии, производство на храни и тежка промишленост. Успешно е работила по проекти в областта на организационна диагностика и развитие, корпоративна култура, дигитализация и оптимизация на процеси в човешките ресурси.


“Днес е най-интересното време за работа в областта на човешките ресурси и най-смисленото време да работиш за БАУХ. Готова съм да работя за развитието на Българската асоциация за управление на хора като динамична общност, отворена за иновации, учене и споделяне, с ясна добавена стойност за членовете и ефективното позициониране на постиженията в управлението на човешки ресурси в България и на международно ниво.“, коментира новият председател на УС на БАУХ след избора.

Припомняме, че на проведеното на 18.02.2025 г. в София редовно годишно отчетно-изборно Общо събрание на членовете на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ), бяха избрани новите състави на Управителния съвет, Контролния съвет и Етичната комисия.

Членове на УС за следващия 3-годишен мандат са: Георги Първанов, изпълнителен директор, CTeam, Николай Николов, управител и съосновател на New Career, Нина Владимирова, управител и собственик на H4H Solutions, Пламен Василев, директор „Човешки ресурси“, Холсим България, Стефка Танчева, ръководител направление „Развитие“, „Адрес недвижими имоти“ АД и Цветелин Николов, съосновател и ръководител „Бизнес развитие“, „Плеги“ ООД.

Ето и какво включват визиите за развитие за асоциацията на новите членове и председателя на УС на БАУХ.

1. Анна Панчева, ръководител направление „Човешки ресурси“, Kaufland България

„Визията ми за развитие на БАУХ се концентрира в мотото – Да управляваме промяната заедно. Визията ми включва:

- Свързаност „по подразбиране“ – силна ЧР общност с възможност за свързване и принос на регионално и международно ниво; структура по индустрии с работни групи и междукултурни „посланици“ в екипите;

- Иновации в действие – инициативи на база утвърдени практики в синхрон с иновативни подходи и новото „обвързване“ между хората и организациите. Възможности за менторство и учене на различни етапи в кариерния път. Обединяващи каузи за членовете на асоциацията;

- Устойчивост в различията – форуми и проекти за лидерска трансформация и AI платформи; гъвкави форми на работа на база KPI. Алтернативни канали и програми за интеграция. Поддържане на най-високи етични стандарти.”

2. Георги Първанов, изпълнителен директор, CTeam

„Смятам, че БАУХ трябва да продължи да се развива като водещата организация на практикуващите HR-професионалисти в България, като обърнем особено внимание на младите HR специалисти, колегите 50+ и тези преди пенсия, и какво можем да направим за тях. Виждам потенциалния ми принос в УС на БАУХ в тези сфери, както и в още 4 посоки:

- Увеличение на членската маса;

- Лобиране и партньорства с държавата и други бизнес организации;

- Събития и клубове по страната;

- Международно партньорство.“

3. Николай Николов, управител и съосновател на New Career

„Визията ми за развитие на БАУХ включва:

HR общност и споделяне на практики

На база уебсайт и портал на БАУХ – развиване и акумулиране на професионално познание и споделяне на практики, казуси, инструменти и взаимопомощ, менторства, идеи и инициативи.

Изграждане и модериране на групи и общности по професионални теми, проблеми и възможности.

Събития

Надграждане на успеха на събитията на БАУХ в познатия формат на сезонни конференции. В рамките на членството на БАУХ в EAPM – организиране на международни и регионални конференции съвместно с други HR асоциации.

HR услуги и етика

По-систематизиран пазар на HR услугите, равнопоставеност на HR консултанти, фрилансъри и HR администратори.

Обществена и професионална дейност

Иницииране и активно участие във вече съществуващи законодателни инициативи и усъвършенстване на нормативната рамка.

Иновации в HR

Трансформиране ролята на HR професионалистите. Дигитализация и автоматизация на HR документацията.“

4. Нина Владимирова, управител и собственик на H4H Solutions (Ейч фор Ейч Солюшънс)

„Моята визия за развитието на БАУХ е в три стратегически посоки:

1. Укрепване на публичния образ

- Повишаване на разпознаваемостта на асоциацията

- Активно участие в публични дискусии и политики, свързани с HR развитието - Утвърждаване на БАУХ като водеща експертна платформа за ЧР професионалистите.

2. Подобряване на свързаността с членовете и по-нататъшна дигитализация на комуникацията

- Разработване на иновативни формати за ангажиране на членовете в работата на асоциацията

- Оптимизиране на честотата на информацията за членовете на организацията и модернизиране на комуникационните форми

- Платформи за персонализиран обмен на опит и добри практики като менторски програми - peer to peer/senior to junior

3. Ангажиране на заинтересованите страни

- Изграждане на устойчиви партньорства с образователни институции и бизнес организации

- Развитие на стажантски програми за ученици и студенти

- Периодични формати, където различни специалисти - членове на асоциацията разискват различни теми за човешкия капитал със своите партньори в бизнеса - СЕО, собственици, висши мениджъри, лидери на екипи и др.“

5. Пламен Василев, директор „Човешки ресурси“, Холсим България

„Като ментор и обучител съм ангажиран с изграждането на бъдещите лидери в сферата. Вярвам, че мога да допринеса за развитието на БАУХ чрез въвеждане на модерни стратегии за управление на таланти, изграждане на общност от професионалисти и фокус върху иновациите в HR сектора. Целта ми е организацията да бъде двигател на знание, устойчивост и професионално развитие на хората в България.“

6. Стефка Танчева, ръководител направление „Развитие“, „Адрес недвижими имоти“ АД

„Моята мисия като член на УС на БАУХ ще бъде да обединя професионалистите в сферата на управлението на хора, за да създадем заедно среда на иновации, взаимопомощ и устойчиво развитие. Вярвам, че чрез активен диалог, споделени добри практики и амбициозни инициативи можем да изведем HR професията до нови хоризонти и да превърнем БАУХ в двигател на положителната промяна в бизнеса и обществото. Асоциацията трябва да продължи да бъде основен стълб в развитието на HR общността в България – място за вдъхновение, експертиза и стратегическо партньорство, което оформя бъдещето на работната среда и култура.“

7. Цветелин Николов, съосновател и ръководител „Бизнес развитие“, „Плеги“ ООД

„Организацията БАУХ трябва да бъде катализатор за следващото поколение HR лидери в България.

В свят с бързоразвиващи се технологии и AI решения, HR ролята трябва да се трансформира бързо. Това налага инвестиции в бъдещето на професията, като подготвим младите още от университета със знания, практически умения и стратегическо мислене, за да могат да бъдат истински партньори на бизнеса.

Тези цели ще се постигнат чрез ангажиращи формати като практически академии, менторски програми и състезания.

Изграждането на силна мрежа от преподаватели, които да бъдат посланици на организацията е ключово - те ще изиграят важна роля в подготовката на бъдещите специалисти.

БАУХ има потенциала не просто да отразява тенденциите, а да формира бъдещето на HR в България. С правилните инициативи и силни партньорства, организацията може да се превърне в основната връзка между бизнеса, образованието и младите таланти, създавайки подготвени, адаптивни и стратегически мислещи HR професионалисти.“

За председател на Контролния съвет на БАУХ общото събрание избра Красимира Караджова, управител, „Уиндроуз Трейнинг Академи“ ЕООД.

За членове на Контролния съвет бяха избрани Ангелина Борисова, директор на ЦПО към Селскостопанска академия и сътрудник управление на проекти по ПВУ към Национален фонд “Култура”, и Емил Минев, експерт в областта на обученията и развитието на хора.

Избраните членове на Комисията по професионална етика са:

1. Борислав Стефанов, директор „Човешки ресурси“, Нов български университет

2. Мария Тумбева, главен асистент доктор, Нов български университет

3. Милена Атанасова, Бизнес партньор „Хора и култура“, ARS Bulgaria

4. Павлина Бъчварова, мениджър „Екип, обучение и развитие“, „Фантастико груп“ ООД

5. Цветелина Джонева-Каканакова, директор дирекция „Човешки капитал“, „Изи Асет Мениджмънт“ АД

На Общото събрание бяха представени и приети отчетът за дейността на Управителния съвет на сдружението през 2024 г., докладът на Контролния съвет на сдружението за финансовото състояние на сдружението през 2024 г., годишните финансови отчети на сдружението за 2024 г., годишен доклад за дейността на сдружението по чл. 40, ал. 2 от ЗЮЛНЦ за 2024 г, и план-програма и бюджет за 2025 г.

Вижте още: