Респонса Превент вече е част глобалния проект Vision ZeroПосланици на международната кампания са изключителни личности от света на политиката, науката и спорта, които се занимават с безопасност, здраве и благополучие.

В понеделник, 13 май, българската компания Респонса Превент официално бе обявена за част от международната кампания Vision Zero. Това е трансформационен подход към превенцията, който интегрира трите измерения на безопасността, здравето и благосъстоянието на всички нива на работа. Vision Zero подканва компаниите и организациите, участващи в проекта, да се стремят към свят на работа без злополуки и болести. Първоначално въведена в Швеция през 90-те години, Vision Zero се оказа успешна в цяла Европа и сега набира скорост и в големите американски градове. На 15 януари 2014 г. кметът на Ню Йорк Бласио обявява пускането на Vision Zero в Ню Йорк. 

Трудовите злополуки и професионалните заболявания не са нито предварително определени, нито са неизбежни – за тях винаги има причини. Чрез изграждането на силна култура на превенциятези причини могат да бъдат премахнати и да бъдат предотвратени трудови злополуки, вреди и професионални заболявания. Безопасните и здравословни условия на труд не са само правно и морално задължение - те също се изплащат икономически. Международните изследвания за възвръщаемостта на инвестициите в превенцията доказват, че вложенията в безопасността и здравето генерират печалба. Здравите условия на труд допринасят за здравословния бизнес.

Лидер в сферата на здравето и безопасността в България, Респонса Превентсе включват без колебание в международната кампания. Според управителя Нейко Нейков: „Това е световна кампания, която аз смятам, че трябва да бъде подкрепена от максимално много хора и организации.Здравето и безопасността трябва да са двигател във всеки процес, дейност, организация или човек. Постоянно казваме как хората са най-важният ресурс. С участието си в кампанията ние подкрепяме това твърдение.“ 

Концепцията за Vision Zero на ISSA - организацията, която е създала кампанията - е гъвкава и може да бъде приспособена към специфичните приоритети за безопасност, здраве или благосъстояние за превенция във всеки даден контекст. Благодарение на тази гъвкавост Vision Zero е от полза за всяко работно място, предприятие или индустрия във всички региони на света, и именно заради това Респонса Превентвече е част от този глобален проект. 

ISSA е разработила редица ресурси за подкрепа на кампанията Vision Zero Campaign и са установили седем златни правила, а именно:

  1. 1.Искате да сте лидер - демонстрирайте ангажимент
  2. 2.Идентифицирайте опасностите 
  3. 3.Определете цели - разработете полезни програми за служителите
  4. 4.Гарантиране на безопасна и здравословна система на работа 
  5. 5.Осигуряване на безопасност и здраве при машини, оборудване и работни места
  6. 6.Подобряване на квалификацията - развиване на компетентността  на служителите
  7. 7.Инвестирайте в хората 

Да поставиш България на картата на световното здраве и безопасност е достатъчен мотив да участваме в кампанията. За Респонса Превент ще бъде много полезна информацията от и за кампанията и ресурсите, до които ще имаме достъп. Участието ни в кампанията вече провокира идеи в нас за подобряване на услугите, които предлагаме -категоричен е Нейков. - Ние сме държава с територия и население над средното за Европейския съюз и това е важно да си го припомним, когато казваме, че сме малки. В нито едно отношение не сме малки, но не искаме да играем по работещи правила, а да измисляме наши. Такава е и картинката с темата здраве и безопасност. Само за сравнение - една страна подобна на България по територия и брой население има 26 учасници в кампанията Vision Zero. От България има само 4. Всичко от кампанията може да бъде приложено на българския пазар и ние от Респонса Превент ще го направим.”

Профилите на хората на Vision Zero са личности, които работят всеки ден, за да създадат работно място, основано на безопасността, здравето и благосъстоянието, точно както и професионалистите от Респонса Превент.

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...