Загорка отбеляза 30-годишен юбилей като част от Heineken

Пивоварят вече 30 години поставя фокус върху безопасност, устойчивост, добри практики заедно с партньорите си, инвестиции и модернизации в комбинация с множество иновации и страхотните си марки за любителите на бира и сайдер.

ЗАГОРКА отбеляза 30 години от присъединяването си към най-международния пивовар в света - HEINEKEN. В синхрон с мисията си - да създава радостта от истинската сплотеност, за да вдъхновява към един по-добър свят, компанията отпразнува този знаков юбилей в пивоварната си в Стара Загора в присъствието на множество официални гости и партньори, които имаха възможността да се запознаят с магията на пивоваренето и историята на компанията чрез специално организиран за тях тур.

Равносметката от този юбилей показва инвестиции в постоянно модернизиране, с фокус върху устойчивост и отговорност и множество иновации, които през годините превръщат ЗАГОРКА в една от най-зелените компаниите в България, с богато портфолио от местни и международни бири и не на последно място – добър партньор и предпочитан работодател.

Вече 10 години ЗАГОРКА следва стратегията за устойчивост „Създаваме по-добър свят“, която е фокусирана в три сфери: социална отговорност, околна среда и отговорна консумация.

Устойчивост – стремеж към нулеви нетни емисии в производство, насърчаване на кръгова икономика и опазване на водните ресурси: само за 2023 година, ЗАГОРКА е инвестирала близо 3 млн. евро, за да върви по пътя към нулеви нетни емисии в производството си. Това включва обновяване на оборудването в пивоварната, инвестиции за използване на възобновяема енергия, обновяване на хладилни витрини и наливни инсталации за пазара с ефективен енергиен клас и др. Ретроспективно, през 2013 г. ЗАГОРКА изгражда склада си за готова продукция, който е първата индустриална сграда сред пивоварните на HEINEKEN по света, съобразена с екологичните показатели на сгради от подобен тип*. На територията на пивоварната има и пречиствателната станция, която осигурява биологично третиране на 100% от отпадните води и има капацитет от 2 000 м3 вода дневно. През 2021 г. ЗАГОРКА изгради собствен соларен парк с над 2 000 фотоволтаични панела, който покрива около 15% от енергията необходима за производство. Компанията планира да увеличи соларния си парк с още 2000 соларни панела през следващите 2 години, с което разширява използването на възобновяема енергия.

Загорка отбеляза 30-годишен юбилей като част от Heineken

Отговорност и грижа за хората. Здравето и безопасността на служителите и подкрепата за общността са изключително важни за ЗАГОРКА. През 2024 година, усилията на компанията са удостоени с наградата „ПРОМЕТЕЯ“ на КНСБ за безопасна работна среда, която се дава за принос в хуманизацията на работната среда и опазване здравето на хората.

Отговорната консумация е ангажимент, чрез който компанията се грижи за хората чрез различни инициативи насочени към пътна безопасност и превенция от зависимости, както и да дава винаги избор на любителите на пиво чрез богатото си безалкохолно портфолио, за да могат да му се насладят по всяко време и при всеки повод.

„Щастливи сме да отбележим 30-годишния юбилей на ЗАГОРКА като част от HEINEKEN. Отворихме вратите на Пивоварната за нашите гости, за да се докоснат до страстта, с която правим бира. Горди сме с историята си и постигнатото до тук, но винаги гледаме напред в бъдещето. Годината е важна за нас, защото имаме много поводи да празнуваме - ЗАГОРКА получи множество отличия: най-престижната награда от вътрешния глобален конкурс „HEINEKEN QUALITY AWARDS“, което показва стремежа ни към високо качество при производство на бира; награда за безопасност „ПРОМЕТЕЯ“ – което подкрепя това, че за нас безопасността е винаги на първа място; няколко награди, които показват грижата ни към хората и планетата: от конкурса „Най-зелените компании в България“ за инициативите „Върни бутилката“, „Доброто е навсякъде“ и „Доклад за устойчивост и отговорност“, както и за добър работодател за усилията ни да насърчаваме многообразна и приобщаваща среда. Всичко това показва, че в ЗАГОРКА не само имаме визия за какво ни предстои, но и се стремим да сме първи избор като пивовар за всички почитатели на бира, за нашите партньори и служители“, сподели Олга Лавренова, изпълнителен директор на ЗАГОРКА по време на събитието в пивоварната на ЗАГОРКА.

Загорка отбеляза 30-годишен юбилей като част от Heineken

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...