Често срещана грешка сред предприемачите е, че започват бизнеса си въз основа на идея, която не може да бъде осъществена. Не само че се заблуждават и се опитват да спечелят пари по погрешен начин, но и си мислят, че ще получат някаква печалба от това. Ако вашия start-up е вече на пазара и все още нямате приходи, значи сте пренебрегнали някои важни аспекти.
Причина №1 - Клиентите не разбират какъв е вашия бизнес и продукта, който предлагате.
Много предприемачи са водени от мисълта за печалба чрез продажба на необикновени продукти. Въпреки това, те често не знаят как да ги представят, така че да привлекат клиенти. Ако продуктът е единствен по рода си или е нишов, потребителите трябва да знаят какво представлява и какви са предимствата му. Използвайте език, който клиентите разбират, за да не ги отблъснете от бизнеса ви.
Причина №2 - Не разбирате вашите потребители.
При стартирането на нов бизнес, предприемачите често не разбират в дълбочина проблема, който техният продукт решава. Те просто вярват, че имат умна идея и оценяват клиентите от демографска гледна точка. Успешното стартиране се базира на знания за това на какво се надяват потребителите, от какво се страхуват и нуждаят.
Причина №3 - Не инвестирате в маркетинг на съдържанието.
Тенденцията днес в бизнеса е преди всичко да образовате клиентите си и да представите себе си като лидер. Дори в най-ранните етапи на стартиране, трябва да осигурите подходящо съдържание за вашите бизнес и продукти в блогове и социални платформи. Маркетингът на съдържанието е не само стратегия, която помага да създадате и поддържате отношения с клиентите си, но и допълва бизнес целите ви и позволява на вашия start-up да говори сам за себе си.
Причина №4 - Избягвате партньорствата.
Понякога един start-up се нуждае от помощ и партньорство от страна на вече утвърдени фирми. Но много предприемачи избягват партньорствата, тъй като подценяват силата на съюзяването с малка фирма и растежът, който биха могли да изградят заедно. Някои, дори се стремят към партньорство с големи компании като Google или Apple, но в действителност тези фирми не обръщат внимание на стартиращи идеи, които не са с огромен потенциал за печалба.
Причина №5 - Не сте постоянни.
Вашият бизнес трябва да има видимост на пазара. Много собственици на стартиращи компании не могат да осъзнаят важността на личните изяви и обхвата на стратегическия маркетинг. Говорейки публично за бизнеса си в медиите, това ще му помагне в популяризирането и увеличаването на продажбите. Ако просто чакате хората да дойдат при вас или да ви намерят чрез Google, със сигурност ще доведете бизнеса си до провал.
Причина № 6 - Разчитате на интерес от големите фирми.
Много собственици на нови бизнеси имат погрешното впечатление, че ако развият оределени функции или продукти за големи компании като Apple или Google, тяхния start-up ще спечели от това. Всъщност, големите фирми се снабдяват от други компании, само, когато самите те са се провалили в определена област.
Разчитането на интерес от други компании е като хазарт - правите високи залози с никакви гаранции и се надявате да спечелите. Ето защо, е по-добре да се съсредоточите върху изграждането на дългосрочен бизнес (на базата на подходящ бизнес план) и да следвате постоянен растеж.
Всеки бизнес трябва да бъдат печеливш, така че бъдете умни, когато изграждате вашия собствен. Снабдете се с необходимите познания за вашия продукт, за потребителите си и създавайте постижими цели. Уверете се, че сте разбрали как се следят ключови индикатори и че имате цялата информация относно бизнес предимствата пред вас.
*По статията работи Десислава Бежева