Държавата да спре износа на горива
Ситуацията на пазара с горива нагледно разкри дефектите в икономиката ни и позволи психозата да обхване обществото ни. Сферата на горивата винаги е била деликатна тема и предвид създалата се ситуация, държавата трябва да влезе в ролята си и спешно да реагира с мерки. Това заяви Георги Тенев, юрист на Асоциацията на малките, независими търговци на горива (Асоциацията на малките бензиностанции). Според него трябва да се приложат навременни и конкретни мерки от правителството като ограничаване на износа на горива, изработване на методика за справедливо дистрибутиране на количества стоки от Държавния резерв, спиране на някои изисквания в Наредбата за горивата и Закона за енергията от възобновяеми източници, докато се успокои положението.

„Ситуацията е такава, защото поради редица ограничения страната остана без алтернативи за доставка на горива. Това идва от изкривената структура на пазара, заради лошата нормативна уредба, която води до монопол и липсата на конкуренция“, заяви Тенев. Комисията за защита на конкуренцията вече има не една преписка по темите, жалко, че няма и резултати. Често абсолютно еднаквата ценова политика на “големите” на пазара напомнят на съгласувани практики, които изкривяват картината и цените.

Асоциацията предлага спешно да бъде променена нормативната уредба, която да либерализира още повече пазара. Готови сме на срещи с премиера Кирил Петков и да съдействаме за разрешаването на проблемите в сектора, каза Тенев. Като крайна мярка могат да бъдат освободени количества горива от Държавния резерв. Но преди това трябва да бъде разработена правилна методика за дистрибутиране на горивата от него. В противен случай количествата от резерва могат да попаднат не в потребителите, а в един производител или търговец, обясни Георги Тенев.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...