Hyundai Group вече е най-големият конкурент на Tesla в САЩ

В интензивната надпревара за доминиране на американския пазар на електрически превозни средства (EV), южнокорейските автомобилни марки Hyundai и Kia се очертаха като най-сериозните конкуренти на Tesla.

През изминалата година тези два влиятелни бранда, и двата неразделна част от конгломерата Hyundai Motor Group, заедно си осигуриха втората позиция в продажбите на EV в САЩ, следвайки лидера в индустрията Tesla, според данни, предоставени от S&P Global. Макар че в момента Tesla държи 55% лидерство на пазара, анализаторите очакват агресивните планове за експанзия на Hyundai и Kia да представляват нарастващо предизвикателство.

Въпреки пазарното господство на Tesla, Hyundai и Kia засилват своето присъствие чрез представяне на нови EV модели и прилагане на стратегии за конкурентно ценообразуване. Демонстрирайки ангажимент към американското производство на електромобили, Hyundai Motor America обяви тази седмица паричен бонус от 7 500 долара за купувачите на нейните електрически превозни средства, приложим за три от водещите модели.

Тази стимулираща програма позиционира Hyundai Motor Group, някога възприемана като аутсайдер в автомобилната индустрия на САЩ за производството на бюджетни превозни средства, като проактивен играч, готов да оспори установените норми.

През 2023 г. Hyundai и Kia продават в САЩ общо 69 259 автомобила, задвижвани изцяло от батерии, а пазарният дял на Tesla спада с цели 10% за една година. Заедно Hyundai, нейното луксозно дъщерно дружество Genesis и Kia предлагат общо девет електрически модела, допринасящи за 7,5% от продажбите на електрически автомобили в САЩ.

Ръководителите на Hyundai, които се стремят към 12% глобален пазарен дял до 2030 г., казват, че са били свидетели на голямо търсене на техните електромобили миналия ноември.

Компанията планира да инвестира 85 милиарда долара в производството на електромобили до 2030 г.

Според доставчика на данни за автомобили Motor Intelligence, Hyundai детронира General Motors от второто място в продажбите на EV в САЩ миналия юли, повишавайки обема на продажбите си с 11%. S&P Global поставя марката Chevrolet на GM на трето място с 5,9% в миналогодишната класация, докато Ford държи 5,5% дял.

Гамата от електрически превозни средства на Hyundai варира от Hyundai Kona за 32 000 долара до Kia EV9 – просторен седемместен SUV на цена от 55 000 долара, привлекателен най-вече за купувачи със семейства. За разлика от тях, Tesla, въпреки неотдавнашната си серия от агресивни намаления на цените в Европа и Китай, предлага пет различни модела, като най-достъпният в САЩ е на цена от около 39 000 долара. Шофьорите на Tesla напоследък се оплакват от ниска производителност на батериите в студеното време. Миналата година Hyundai разкри нова технология за батерии, която според компанията дава на електромобилите по-добра електрическа производителност и „осигурява 800V ултра-бързо зареждане като стандарт с до 351 км пробег само за 15 минути“.

Вдъхновени от представянето на Model 3 на Tesla, Hyundai и Kia обявиха през 2017 г. своите планове да разкрият гама от електрически превозни средства, създадени изцяло от нулата. Това стратегическо решение им осигури ранно предимство, което им даде възможност да изпреварят многобройни утвърдени автомобилни производители в предлагането на пазара на специално създадени дизайни на електрически автомобили. Но първият EV седан на Hyundai беше представен през 2022 г. Дизайнът му не само осигурява превъзходна производителност, но и повишава общата рентабилност.

С предстоящите EV модели и добре дефинирана ценова стратегия, Hyundai и Kia са готови за още по-стабилно представяне в бъдеще, с планове за изграждане на завод за EV на стойност 7,6 милиарда в Джорджия, който ще може да произвежда 300 000 автомобила всяка година.

Hyundai обаче печели по-голям пазарен дял точно когато интересът на купувачите на EV в САЩ намалява – забавяне наблюдавано през втората половина на миналата година, което е свързано със сравнително високите цени на електрическите модели.

Вижте още:

Държавата започва обсъждането на възможностите за изграждането на консолидиран платежен механизъм за компенсиране на производителите при форсмажорни обстоятелства. Това се...