Park Lane Developments и Mitiska REIM обявяват трети проект на търговски парк и първи в град Варна

Park Lane Developments и Mitiska REIM продължават експанзията си в сферата на изграждане на търговски паркове у нас с придобиването на трети парцел, този път в гр. Варна - ул. Асен Разцветников, район „Владислав Варненчик“.

Това е първият търговски парк за компанията извън столицата. Проектът ще бъде под бранда Estrea Park като останалите обекти в портфолиото на Park Lane Developments и Mitiska REIM в България, находящи се в ж.к. Хаджи Димитър и ж.к. Надежда в гр. София.

Бъдещият търговски парк ще бъде изграден в бързоразвиващ се жилищен район на морската столица, който се намира на границата между два гъстонаселени квартала – „Кайсиева Градина“ и „Владислав Варненчик“.

Estrea Park, Варна ще разполага с над 10 000 кв.м. търговска площ и повече от 230 паркоместа. Паркът ще предлага на своите посетители магазини в различни категории (мода, стоки за дома, дрогерия, зоомагазин, оптика и др.), аптека, заведение за хранене и фитнес център. Според проучване на GfK, международна компания за анализи и проучвания, повече от 150 000 души в над 63 000 домакинства живеят на разстояние от 10 минути от парка с автомобил.

Лидл България ще бъде ключовият наемател в проекта Estrea Park Варна. Магазинът на търговската верига ще се разгърне на площ от 2 300 кв.м. Това е вторият проект на Park Lane Developments и Mitiska REIM, в който смарт ритейлърът ще отвори обект. Първият търговски парк, в който компаниите вече си партнират е в строеж в столичния квартал „Хаджи Димитър“.

„С Estrea Park Варна поставяме началото на нашеторазширяване извън столицата. Вярваме, че с подкрепата на Mitiska REIM и EBRD ще създадем модерно, удобно и устойчиво място за пазаруване в един от най-динамичните градове в страната“, сподели Таня Косева-Бошова, Управляващ Партньор, Park Lane Developments.

„В партньорството на Lidl с Park Lane Developments и Mitiska REIM виждаме потенциал за съвместно развитие и сме щастливи, че вторият проект Estrea Park с наше участие е вече в ход. За нас е важно с партньорите ни да имаме обща визия за бъдещето. Вярваме в успеха на съвместните ни проекти с Park Lane Developments, както и че заедно ще предложим на нашите клиенти удобно място за пазаруване с богат асортимент и достъпно качество“ – сподели Милена Драгийска-Денчева, Главен изпълнителен директор на Lidl България.

Търговският парк ще бъде изграден с грижа за околната среда, като цел на инвеститорите е сертифициране на проекта по стандарта BREEAM за сгради в експлоатация с оценка минимум „Отличен“. Паркоместата ще бъдат озеленени, предвижда се висока дървесна растителност в обособени зони, зарядни станции за електромобили и стойки за велосипеди.

През тази година Park Lane Developments и Mitiska REIM обявиха първите си два проекта в столицата. Първият общ проект на инвеститорите се намира в кв. „Хаджи Димитър“ и вече е в строеж, като се очаква да бъде завършен в средата на 2026 г. Estrea Park Хаджи Димитър ще предложи на клиентите магазини с площ от над 14 000 кв.м. и повече от 300 паркоместа, с основен наемател супермаркет Lidl.

Вторият столичен проект се намира в кв. „Надежда“ до два супермаркета и е в процес на проектиране, а начало на строителството се очаква през есента на тази година. Estrea Park Надежда ще предложи над 13 000 кв.м. отдаваеми площи. Супермаркет „Фантастико“ ще бъде основен търговец върху собствен имот от над 12 600 кв.м. И двата столични проекта са разположени до успешно опериращи магазини на Кауфланд.

Европейската банка за възстановяване и развитие (EBRD) е партньор на Park Lane Developments и Mitiska REIM. Банката инвестира 50 млн. евро във фонда MEREP3, който развива проекти в Централна и Източна Европа.

Проектът се разработва от архитектурно студио Planning на арх. Илиян Илиев. Правен съветник по проекта е Kinstellar Bulgaria.

Park Lane Developments и Mitiska REIM имат амбициозен план за развитие в следващите няколко години, през които да открият поне 10 съвременни търговски парка в страната под бранда Estrea Park. Проектите на двете компании се основават на концепцията за удобно пазаруване в гъсто населени градски райони с лесен достъп, голям безплатен паркинг, разнообразни търговци, предлагащи широк спектър от продукти и услуги. Ключово място във всеки един от парковете заема голям магазин за хранителни стоки.

Вижте още: