Приходите на Answear.com за първото тримесечие на 2025 г. нарастват до 82,9 млн. евро (353 млн. злоти), което представлява ръст от 22% на годишна база. Брутната печалба също отбелязва увеличение с 24% спрямо същия период на миналата година и достига 32,9 млн. евро (140 млн. злоти). Оперативната печалба (EBITDA) на компанията се увеличава с впечатляващите 230% на годишна база, достигайки 2,3 млн. евро (10 млн. злоти). Това показват финансовите резултатите на компанията, която е сред водещите онлайн търговци на премиум и луксозна мода в Централна Европа. За първото тримесечие на 2025 г. Answear.com значително подобрява рентабилността си и продължава растежа на приходите си, запазвайки позицията си на една от най-бързо развиващите се модни е-комерс платформи в Европа.
„Доволни сме от резултатите за първото тримесечие на 2025 г. Ръстът на EBITDA показва, че постоянната работа по подобряване на рентабилността и оптимизиране на разходите носи значителни ефекти. Не сме забравили и за ръста на приходите – върнахме се към траектория на устойчиво развитие. Резултатите ни доказват, че стратегията за преминаване към премиум сегмента дава резултат и ни позволява уверено да изпреварваме конкуренцията. През следващите тримесечия възнамеряваме да продължим в същата посока, вярвайки, че резултатите от действията ни ще бъдат още по-ясно видими в бъдещите ни показатели“, коментира Кшищоф Байолек, главен изпълнителен директор на Answear.com.
През първото тримесечие на 2025 г. ръстът на приходите от продажби достигна 22,2% на годишна база, надминавайки резултата за цялата 2024 г. и доближавайки се до много силните продажби от четвъртото тримесечие на миналата година. Благодарение на този динамичен растеж, Answear.com затвърждава позицията си на най-бързо развиващата се модна е-комерс компания в Европа.
През първото тримесечие на 2025 г. рентабилността на компанията също е значително подобрена вследствие на рационализирането на маркетинговите разходи. След период на значителни инвестиции през миналата година, с цел ефективна трансформация на бизнеса към премиум сегмента, сега те са адаптирани към текущата фаза на развитие. Показателят за логистични разходи на компанията също намалява – от 14% на 13,3% – въпреки увеличението на минималната работна заплата от 1 януари. Ефектът е резултат от стратегията за фокусиране върху премиум брандовете в портфолиото, увеличаване на средната стойност на поръчката и ограничаване на броя на артикулите в кошницата, което се отразява положително на оперативните разходи. В резултат, EBITDA на Answear.com се увеличава повече от 3 пъти и достига до 2,3 млн. евро (10 милиона злоти). Брутният марж е 39,6%, което е увеличение с 0,8 процентни пункта на годишна база.
“Всичко показва, че сме на прав път към постигане на целите си. Първото тримесечие беше успешно, въпреки че това е традиционно спокоен период в нашата индустрия. Сега гледаме оптимистично към второто тримесечие, което е едно от най-силните като сезон – обвързано е с добрите продажби на спортни обувки и новата пролетно-лятна колекция”, казва Яцек Дзядуш, финансов директор на Answear.com.
През последното тримесечие платформата PRM също отчита добри резултати, като увеличени приходите с 57% на годишна база и положително ниво на EBITDA от 0,9 милиона злоти. Това е резултат от постоянната работа за подобряване на офертата и ефективна оптимизация на маркетинговите дейности. Посещаемостта в концептуалния магазин на PRM също се увеличава значително, а резултатите от продажбите надхвърлят планираните цели.
Портфолиото на Answear.com и PRM продължава да се увеличава и през последното тримесечие, като част от новите марки са: BALLY, ERMANNO SCERVINO, FARM RIO, MISSONI, ISABELLE BLANCHE, RAG & BONE, Off-White, Max Mara и Autry.