https://digital4sofia.com/

Answear.com с тройно по-висока оперативна печалба през първото тримесечие на 2025 г.

Приходите на Answear.com за първото тримесечие на 2025 г. нарастват до 82,9 млн. евро (353 млн. злоти), което представлява ръст от 22% на годишна база. Брутната печалба също отбелязва увеличение с 24% спрямо същия период на миналата година и достига 32,9 млн. евро (140 млн. злоти). Оперативната печалба (EBITDA) на компанията се увеличава с впечатляващите 230% на годишна база, достигайки 2,3 млн. евро (10 млн. злоти). Това показват финансовите резултатите на компанията, която е сред водещите онлайн търговци на премиум и луксозна мода в Централна Европа. За първото тримесечие на 2025 г. Answear.com значително подобрява рентабилността си и продължава растежа на приходите си, запазвайки позицията си на една от най-бързо развиващите се модни е-комерс платформи в Европа.


„Доволни сме от резултатите за първото тримесечие на 2025 г. Ръстът на EBITDA показва, че постоянната работа по подобряване на рентабилността и оптимизиране на разходите носи значителни ефекти. Не сме забравили и за ръста на приходите – върнахме се към траектория на устойчиво развитие. Резултатите ни доказват, че стратегията за преминаване към премиум сегмента дава резултат и ни позволява уверено да изпреварваме конкуренцията. През следващите тримесечия възнамеряваме да продължим в същата посока, вярвайки, че резултатите от действията ни ще бъдат още по-ясно видими в бъдещите ни показатели“, коментира Кшищоф Байолек, главен изпълнителен директор на Answear.com.

През първото тримесечие на 2025 г. ръстът на приходите от продажби достигна 22,2% на годишна база, надминавайки резултата за цялата 2024 г. и доближавайки се до много силните продажби от четвъртото тримесечие на миналата година. Благодарение на този динамичен растеж, Answear.com затвърждава позицията си на най-бързо развиващата се модна е-комерс компания в Европа.

През първото тримесечие на 2025 г. рентабилността на компанията също е значително подобрена вследствие на рационализирането на маркетинговите разходи. След период на значителни инвестиции през миналата година, с цел ефективна трансформация на бизнеса към премиум сегмента, сега те са адаптирани към текущата фаза на развитие. Показателят за логистични разходи на компанията също намалява – от 14% на 13,3% – въпреки увеличението на минималната работна заплата от 1 януари. Ефектът е резултат от стратегията за фокусиране върху премиум брандовете в портфолиото, увеличаване на средната стойност на поръчката и ограничаване на броя на артикулите в кошницата, което се отразява положително на оперативните разходи. В резултат, EBITDA на Answear.com се увеличава повече от 3 пъти и достига до 2,3 млн. евро (10 милиона злоти). Брутният марж е 39,6%, което е увеличение с 0,8 процентни пункта на годишна база.

Answear.com с тройно по-висока оперативна печалба през първото тримесечие на 2025 г.

“Всичко показва, че сме на прав път към постигане на целите си. Първото тримесечие беше успешно, въпреки че това е традиционно спокоен период в нашата индустрия. Сега гледаме оптимистично към второто тримесечие, което е едно от най-силните като сезон – обвързано е с добрите продажби на спортни обувки и новата пролетно-лятна колекция”, казва Яцек Дзядуш, финансов директор на Answear.com.

През последното тримесечие платформата PRM също отчита добри резултати, като увеличени приходите с 57% на годишна база и положително ниво на EBITDA от 0,9 милиона злоти. Това е резултат от постоянната работа за подобряване на офертата и ефективна оптимизация на маркетинговите дейности. Посещаемостта в концептуалния магазин на PRM също се увеличава значително, а резултатите от продажбите надхвърлят планираните цели.

Портфолиото на Answear.com и PRM продължава да се увеличава и през последното тримесечие, като част от новите марки са: BALLY, ERMANNO SCERVINO, FARM RIO, MISSONI, ISABELLE BLANCHE, RAG & BONE, Off-White, Max Mara и Autry.

Вижте още: