Рекордното участие показва дългосрочния ефект и нарастващото въздействие на инициативата на АБЗ
Четвъртото издание на образователната игра – тест „Без грешки на пътя“, организирана от Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) и ГД „Национална полиция“ – МВР, премина при изключително висок интерес и рекорден образователен обхват.
В инициативата, проведена в периода 1–12 декември 2025 г., се включиха 99 629 участници – брой, съпоставим с общия брой участници от предходните три издания взети заедно. Над 92% от участниците в настоящата игра–тест са обхванати чрез организирано участие на училища, детски градини и други образователни структури, което ясно потвърждава силния обществен и образователен ефект на инициативата.
С проведените досега четири издания инициативата „Без грешки на пътя“ е обхванала близо 200 хиляди деца от старта си, нареждайки се сред най-мащабните и последователни образователни кампании в областта на пътната безопасност у нас. Ефектът от инициативата на АБЗ обаче се простира далеч отвъд тези цифри, тъй като тестът „Без грешки на пътя“ е свободно достъпен на сайта на АБЗ и се използва активно от детските образователни институции в рамките на заниманията им по пътна безопасност.
Форматът на теста „Без грешки на пътя“ съчетава учене чрез игра, визуално възприятие и практически примери от реалната пътна среда. В него, чрез рисунки, са представени 10 обичайни ситуации на пътя, като целта е децата да определят кои са „грешните“ и правилните ситуации. В отговора към всеки въпрос има разработена кратка образователна част.
Един от отличителните елементи на четвъртото издание на играта-тест е, че за илюстрации на ситуациите на пътя в теста са използвани детски творби, получени в рамките на националния конкурс за тематична детска рисунка „Без грешки на пътя 2024“ на АБЗ. Така децата станаха активни „съавтори“ на образователното съдържание. Показателен е и фактът, че конкурсът за детска рисунка също отбеляза рекорден интерес, като бяха получени към 10 000 детски творби. Всички те са представени в уникална за Европа онлайн галерия на сайта на АБЗ.
Високият интерес към четвъртото издание на играта-тест още веднъж потвърждава обществената значимост и дългосрочния ефект на инициативата „Без грешки на пътя“. Кампанията е част от устойчивия стратегически ангажимент на Асоциацията на българските застрахователи към пътната безопасност и превенцията чрез образование, като предлага качествено, достъпно и ориентирано към децата съдържание с реален обществен принос.