Кой не е внимавал в часовете по география или как министър Лукарски нарече Източен Китай „занемарена зона”Нека ви разкажа за една бъдеща конфигурация, която би могла да окаже значително влияние върху българската икономика. Поне такива са очакванията.

Докато четете, не е зле да се снабдите с карта на света или с глобус в по-голям мащаб.

И така. Настанете се удобно. Забавният урок по география на икономическия министър Божидар Лукарски започва.

Скъпи ученици. Знаете ли, че правителството на Пакистан чрез своя посланик е изразило намерението си и интереса си към възможността за инвестиции в България. Това е новина, която си заслужава искрени аплодисменти за положените усилия на министъра и на екипа му.

Срещата между г-н Лукарски и пакистанския амбасадор се проведе преди дни и след края на това „тет а тет” и „ви за ви” се появи новината, че се обмисля строителството на жп линията Пакистан-България. Тук

Хубава идея от едно хубаво рандеву. Просто си представете как международните инвеститори с радост инвестират в релси и траверси в Афганистан. Но нека благословим този проект. Дай Боже да се случи. Пък и да се разшири географията на българските икономически връзки не е никак зле.

А сега внимавайте. По време на посещението си в Бургас министърът на икономиката хвърли истинска бомба, която незнайно защо всички проспаха.

В най-добрия град за живеене той се върна към разговорите си с пакистанския дипломат и каза, че по време на това тет а тет е станало ясно, че …тук ще цитирам педантично и коректно

„…някаква инвестиция на държавно ниво, пакистанска, в смисъл, в тенденция Пакистан да бъде междинно ниво между Източен Китай, който в момента се развива като сериозна промишлена зона, занемарена в последните десетилетия. В момента китайското правителство прави големи и успешни опити да индустриализира Източен Китай и Пакистан се вижда в ролята на държава ,която може да транспонира тази продукция към ЕС и вижда България като основна стъпка за тази своя дейност и в частност проявяват интерес към Бургас като цяло поради геополитическото му положение и поради това че по техни изчисления пристанището може да бъде използвано в по-големи обеми”…и т.н

Ако сте слушали и чели внимателно, би трябвало да ви направи впечатление тази икономическа психоанализа, от която става ясно, че Източен Китай е зона, занемарена от десетилетия. Каква ужасна съдба за горките източни китайци.

Сега въоръжени с тази важна информация, погледнете картата на света и после завъртете глобуса. Колкото и да гледате картата, колкото и да въртите глобуса, няма да намерите нито една допирна точка между Източен Китай и Пакистан, т.е и при най-благородни и богоугодни намерения пакистанските доброволци няма как да посредничат на своите китайски съседи.

На всичкото отгоре точно в този ареал, определен от министъра като място, което китайското правителство се опитва явно отчаяно да индустриализира,  защото е занемарено от десетилетия, се намират икономическите зони на Шанхай, Фанчинг / може да се каже, че граничи чрез един залив с Хонконг/, Нингбо, Хаймен, Фуджу, Ксиемен , Шанту. Извинявам се, но познанията ми по кантонското наречие и по мандаринския диалект са оскъдни и може да съм сгрешил транскрипцията и изписването на имената.

А сега драги ученици внимавайте, защото всеки момент ще удари звънецът и часът ще свърши, а няма да имаме време да обсъждаме пак темата.

От други уроци по география съм чувал, че правителството на Китай не желае повече да създава дисбаланс между свръх, мега и ултра развитата 600 км. зона в Източен Китай и отчайващо изоставащата част в Западен Китай.

В западната част ще бъдат инвестициите, нали си записахте в тетрадките. В ЗАПАДНАТА!!!

Ученици, запишете си и това с дебели букви, че Пакистан граничи и на картата и на атласа и на глобуса и според всички исторически хроники и според всички сателитни снимки в настоящето със Западен Китай. ЗАПАДЕН!!!

Някой ден като пораснете и станете министри, няма да изпадате в конфузна ситуация, която ще покаже, че или не сте внимавали в часовете по география или просто си говорите празни приказки пред скучаещи журналисти.

Сигурен съм, че г-н министърът просто е допуснал грешка на езика. Искрено вярвам, че е така.

Надявам се, че е просто малка грешка на езика или разсеяност, защото ако не е, тогава Господ да е на помощ на конфигурацията с пакистанското междинно звено, което ще транспонира продукцията от занемарения от десетилетия Източен Китай към ЕС през пристанище Бургас.

А в стила на тази палава и весела географска беседа бихме могли да попитаме г-н министъра Пакистан няма ли най-сетне да помогне на бедстващите си съседи от южна Норвегия, че те там са съмсем занемарени и изостанали. Да не говорим пък за другите им съседи от Североизточна Канада. Пристанище Бургас ще приеме и тяхната продукция.

Източник:
http://burgas-reporter.com/

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...