Нека ви разкажа за една бъдеща конфигурация, която би могла да окаже значително влияние върху българската икономика. Поне такива са очакванията.
Докато четете, не е зле да се снабдите с карта на света или с глобус в по-голям мащаб.
И така. Настанете се удобно. Забавният урок по география на икономическия министър Божидар Лукарски започва.
Скъпи ученици. Знаете ли, че правителството на Пакистан чрез своя посланик е изразило намерението си и интереса си към възможността за инвестиции в България. Това е новина, която си заслужава искрени аплодисменти за положените усилия на министъра и на екипа му.
Срещата между г-н Лукарски и пакистанския амбасадор се проведе преди дни и след края на това „тет а тет” и „ви за ви” се появи новината, че се обмисля строителството на жп линията Пакистан-България. Тук
Хубава идея от едно хубаво рандеву. Просто си представете как международните инвеститори с радост инвестират в релси и траверси в Афганистан. Но нека благословим този проект. Дай Боже да се случи. Пък и да се разшири географията на българските икономически връзки не е никак зле.
А сега внимавайте. По време на посещението си в Бургас министърът на икономиката хвърли истинска бомба, която незнайно защо всички проспаха.
В най-добрия град за живеене той се върна към разговорите си с пакистанския дипломат и каза, че по време на това тет а тет е станало ясно, че …тук ще цитирам педантично и коректно
„…някаква инвестиция на държавно ниво, пакистанска, в смисъл, в тенденция Пакистан да бъде междинно ниво между Източен Китай, който в момента се развива като сериозна промишлена зона, занемарена в последните десетилетия. В момента китайското правителство прави големи и успешни опити да индустриализира Източен Китай и Пакистан се вижда в ролята на държава ,която може да транспонира тази продукция към ЕС и вижда България като основна стъпка за тази своя дейност и в частност проявяват интерес към Бургас като цяло поради геополитическото му положение и поради това че по техни изчисления пристанището може да бъде използвано в по-големи обеми”…и т.н
Ако сте слушали и чели внимателно, би трябвало да ви направи впечатление тази икономическа психоанализа, от която става ясно, че Източен Китай е зона, занемарена от десетилетия. Каква ужасна съдба за горките източни китайци.
Сега въоръжени с тази важна информация, погледнете картата на света и после завъртете глобуса. Колкото и да гледате картата, колкото и да въртите глобуса, няма да намерите нито една допирна точка между Източен Китай и Пакистан, т.е и при най-благородни и богоугодни намерения пакистанските доброволци няма как да посредничат на своите китайски съседи.
На всичкото отгоре точно в този ареал, определен от министъра като място, което китайското правителство се опитва явно отчаяно да индустриализира, защото е занемарено от десетилетия, се намират икономическите зони на Шанхай, Фанчинг / може да се каже, че граничи чрез един залив с Хонконг/, Нингбо, Хаймен, Фуджу, Ксиемен , Шанту. Извинявам се, но познанията ми по кантонското наречие и по мандаринския диалект са оскъдни и може да съм сгрешил транскрипцията и изписването на имената.
А сега драги ученици внимавайте, защото всеки момент ще удари звънецът и часът ще свърши, а няма да имаме време да обсъждаме пак темата.
От други уроци по география съм чувал, че правителството на Китай не желае повече да създава дисбаланс между свръх, мега и ултра развитата 600 км. зона в Източен Китай и отчайващо изоставащата част в Западен Китай.
В западната част ще бъдат инвестициите, нали си записахте в тетрадките. В ЗАПАДНАТА!!!
Ученици, запишете си и това с дебели букви, че Пакистан граничи и на картата и на атласа и на глобуса и според всички исторически хроники и според всички сателитни снимки в настоящето със Западен Китай. ЗАПАДЕН!!!
Някой ден като пораснете и станете министри, няма да изпадате в конфузна ситуация, която ще покаже, че или не сте внимавали в часовете по география или просто си говорите празни приказки пред скучаещи журналисти.
Сигурен съм, че г-н министърът просто е допуснал грешка на езика. Искрено вярвам, че е така.
Надявам се, че е просто малка грешка на езика или разсеяност, защото ако не е, тогава Господ да е на помощ на конфигурацията с пакистанското междинно звено, което ще транспонира продукцията от занемарения от десетилетия Източен Китай към ЕС през пристанище Бургас.
А в стила на тази палава и весела географска беседа бихме могли да попитаме г-н министъра Пакистан няма ли най-сетне да помогне на бедстващите си съседи от южна Норвегия, че те там са съмсем занемарени и изостанали. Да не говорим пък за другите им съседи от Североизточна Канада. Пристанище Бургас ще приеме и тяхната продукция.
Източник:
http://burgas-reporter.com/