Българите „дигитализират” дома си на изплащанеПрез 2014 г. молбите за потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане отбелязаха ръст от 20% в сравнение с 2013 г. През последните 12 месеца молбите за онлайн покупки на изплащане се увеличиха с 300% на годишна база. Това показва новото издание на популярната класация „Топ 10 на изплащане 2014” от БНП Париба Лични Финанси, България. Друга новина е, че българите купуват два пъти по-скъпи телевизори в сравнение с 2013 г. и, че смартфоните се придвижиха на 2-ра позиция, измествайки лаптопите, които отстъпиха на 3-то място за първи път от създаването на рейтинга.




Ръст на молбите от над 20%


През 2014 г. БНП Париба Лични Финанси, България отбеляза ръст от над 20% на годишна база на молбите за финансиране на покупка на стоки на изплащане. Сред стоките, чието търсене отбеляза по-значителен ръст са: телевизорите (ръст от 10% на годишна база), диваните (ръст от близо 80%), пералните машини (30%) и климатиците с ръст от близо 10%.

„През 2014 г. наблюдавахме повишено търсене на потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане. Това може да се обясни с постепенно нарастващата увереност на хората по отношение на техните доходи; с усилията на екипа ни да разработи и предложи достъпни и удобни финансови продукти и с активната маркетингова политика на търговците и атрактивните промоции”, заяви Ралица Захариева, директор „Маркетинг и комуникации” на БНП Париба Лични Финанси, България.

300% ръст на онлайн покупките на изплащане

През 2014 г. беше отчетен ръст от над 300% на молбите за финансиране на онлайн покупки на изплащане. През последната година броят им надхвърли 15 500, докато през 2013 беше значително по-нисък. Това потвърждава тенденцията за бързо развитие на сектора на електронната търговия в България, така както е в западните страни.

Този ръст се движи от няколко фактора. С все по-широкото проникване на интернет и улеснения достъп до мрежата през мобилни устройства и дори през новото поколение смарт телевизори, хората могат лесно да разглеждат търговски сайтове, да сравняват оферти и накрая, да платят избраните стоки и да проследят поръчката си.

От друга страна, все повече търговци предлагат възможност за онлайн покупка на изплащане. През последната година бяха отворени множество нови онлайн магазини, а много от съществуващите претърпяха развитие с цел да отговорят на последните изисквания за уеб дизайн, достъпност и клиентска удовлетвореност. БНП Париба Лични Финанси, България подкрепя активно този процес и в момента нейният потребителски кредит за покупка на стоки на изплащане е достъпен в електронните магазини на всички партньори на компанията.


Българите „дигитализират” дома си на изплащане

Данните от класацията показват, че 4 от най-търсените през 2014 г. стоки са „умни”, свързани с интернет устройства. Това са: смарт телевизорите, смартфоните, лаптопите и таблетите. Експертите на БНП Париба Лични Финанси, България коментираха, че подобен ръст на търсенето на смарт устройства показва, че за българите е задължително да бъдат онлайн навсякъде и по всяко време.

Ето защо те са готови да направят компромис с някои хардуерни характеристики, но да притежават лаптоп или смартфон на по-достъпна цена. Например, победителят в новото издание на класацията е по-евтин в сравнение с най-търсения модел през 2013 г. Средната му цена е 550-590 лв. Той е с 15.6” HD дисплей, процесор Intel Celeron 2.41 GhZ и 500 GB хард диск. За сравнение, победителят от 2013 г. беше на цена 890-950 лв. и беше с по-мощен процесор и по-голяма памет.

Смартфоните се придвижиха на 2-ро място, измествайки лаптопите

През 2014 г. смартфоните изместиха лаптопите от 2-то място в класацията, след като бяха под №4 през 2013 г. Също така, молбите за покупка на такива устройства на изплащане отбелязаха ръст от 100% на годишна база.

Най-търсеният смартфон е близо 2 пъти по-евтин в сравнение с победителя от 2013 г. Той е с голям 5-инчов екран, 8GB вградена памет, 1 GB оперативна памет и 1.2 GhZ процесор. Победителят работи с 2 SIM карти. Според експертите на компанията, това означава, че много българи използват услугите на повече от един мобилен оператор, което се дължи на конкуренцията между телекомуникационните компании. Например, един оператор може да предлага по-изгодни условия за гласови услуги, а друг – за мобилен интернет.


Във връзка с новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане” изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси, България Мишел Фуйе заяви: „Повишеното търсене на потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане е положителен знак за българската икономика. Ние сме един от основните двигатели на този процес като предоставяме на хората удобни финансови продукти при изгодни условия. Компанията ни подпомага и ръста на бизнеса на търговските ни партньори като предлагаме атрактивни промоции, които привличат клиенти към техните магазини. Също така, ги подкрепяме и при развиването на иновативни канали за продажба като споделяме ноу-хау и им помагаме за интегрирането на предложенията за кредит в техните онлайн магазини.”

Вижте още: