Компаниите инвестират във фонд за стипендии за учащи в чужбина, които да приложат експертизата си за развитие на здравословното и устойчиво хранене в България.
Нова кампания за корпоративна отговорност на Lidl и Mastercard дава възможност на студенти в областта на здравословното хранене, нутрициология, екология на храните, хранене и диетика, храни и сигурност и др. да продължат професионалното си образование с дарена стипендия и менторска програма. Стипендия ще получат двама млади специалисти, а програмата се осъществява с Фонд „Иди, учи и се върни – стипендии за магистратура в чужбина от „Тук-Там“. Това са първите дарения във фонда, които ще бъдат посветени целево на една от най-важните теми за здравето и бъдещето на човечеството и планетата – храненето.
Образованието на тема хранене, здраве и устойчивост е поредната стъпка в дългосрочния ангажимент на Lidl под надслов #ХраненеСмисъл за предоставяне на по-качествени, здравословни и устойчиви продукти на достъпна цена и популяризиране на осъзнато хранене и грижа за природата сред българите. Mastercard от своя страна от над пет години инвестира в технологични решения за малки и големи търговци на хранителни продукти, най-активния сегмент за потребителски покупки, и провежда кампании в сферата на екологията и устойчивата кулинария. Сега двете компании обединяват усилията си за подкрепа на научния подход и разширяване на базата от специалисти по осъзнато хранене и диетика в България.
„В самото сърце на нашия бизнес е добрата храна. От години работим, за да постигнем асортимент от собствени марки, произведен с мисъл за хората, но и с мисъл за природата, и се гордеем, че нашите клиенти имат възможност за осъзнат и достъпен избор на рафтовете ни. С дългосрочната кампания за осъзнато хранене #ХраненеСмисъл целим не само да допринесем за необходимия широк обществен разговор по темата, но и да подпомогнем младите в образованието в сферата“, сподели Евелина Георгиева, ръководител „Осигуряване на качеството“ в Лидл България.
„В Mastercard всичко, което правим, целим да бъде част от решението, а не част от проблема – за човека и за планетата едновременно. Като технологична компания обичайно сме ангажирани в образованието в сферата на дигитализацията и финансите, а в България – и благодарение на Lidl и огромната база картодържатели, които плащат с карта всеки ден – подпомагаме бъдещето на един ключов сектор – храненето, което също търси и ще търси все повече мултидисциплинарни специалисти. За да сме здрави ние и децата ни, за да съхраним уникалните си продукти чисти и да подпомагаме и малките производители.“
„Вярваме, че образованието е ключово за развитието на младите хора и Фондът е дългосрочна инвестиция в по-яркото бъдеще на България. Качественото образование и придобиването на чуждестранен опит са инструменти, които могат да бъдат изключително ценни за цялото ни общество и развитието на страната“, споделя Лилия Мерджанова, мениджър „Комуникации“ в Сдружение „Тук-Там“.
89,1% от българите отдават значение на здравословното хранене, но в същото време 68,4% не поставят ограничения в храненето на своите деца, по данни от национално представително проучване за навиците на хранене у нас, оповестени от Lidl по-рано през 2024 г. Също така проучването показва, че по отношение на храненето хората най-често се информират от източници в интернет (67,1%), а 28,3% от запитаните се допитват до мнението на лекарите, което свидетелства за нужда от повече тесни специалисти по темата.
Кандидатстването е отворено до 26 април 2024 г. Повече за кампанията на Lidl и Mastercard с Фонд „Иди, учи и се върни – стипендии за магистратура в чужбина от „Тук-Там“ вижте тук.