Десетки доброволци от финансовата институция се включиха в довършителните дейности по обновяването на инфраструктурата и озеленяването на едни от най-посещаваните места за спорт и разходки сред природата.
Пощенска банка подкрепи празника на район Витоша, който тази година е под мотото „Спортувай и почисти – Витоша ти благодари“. Десетки доброволци от финансовата институция се включиха в двудневното събитие, което се проведе на 21 и 22 юни в района на кв. „Княжево“ и кв. „Бояна“. Представителите на банката, заедно с техните семейства, жители от района и партньори на инициативата участваха активно в довършителните дейности по обновяването на инфраструктурата и озеленяването на едни от най-посещаваните места за спорт и разходки сред природата, за да съчетаят движението с любовта към планината по незабравим и устойчив начин.
Локацията през първия ден бе живописният район на парка около бар „Шишарка“ в кв. „Княжево“ – предпочитано място за релакс и почивка на много столичани. В рамките на инициативата беше извършено цялостно почистване на пространството, обновяване на парковата среда с нови пейки и облагородяване на зоната със зелени растения. В събитието се включиха кметът на район „Витоша“ - арх. Зарко Клинков, г-жа Силвия Костова, директор „Корпоративни комуникации и маркетинг“ на Пощенска банка и изпълнителният директор на Спорт Тото г-н Любомир Петров, които заедно дадоха старт на зеленото облагородяване на района.
С поредица от инициативи, подкрепени от партньорите - Пощенска банка, Българския спортен тотализатор, Kaufland Bulgaria и Български туристически съюз, стотици доброволци се обединиха около общата кауза – активен начин на живот и грижа за околната среда.
Зеленото събитие, което беше отворено за всички столичани и гости на града, съчета полезното с приятното. Екипът на Български спортен тотализатор организира редица забавни игри и спортни активности за деца и възрастни, а Пощенска банка се погрижи за музикалното настроение и вкусното разхлаждане на участниците в горещия летен ден. За любителите на планината и туризма – Български туристически съюз поднови съществуващата табела в началото на пътеката и обнови заедно с Kaufland Bulgaria маркировката по пътеката до Момина скала. Активността цели по-добра ориентация за туристите и още по-безопасни и приятни разходки из Витоша.
Инициативата продължи и в неделя, 22 юни, в района на пл. „Сборище“ в кв. „Бояна“, където бяха реновирани пейките, зоните за отдих и съществуващата там детска площадка. С много настроение, спорт и добър пример двудневната кампания доказа, че когато институции, бизнес и граждани се обединят, резултатът е вдъхновяващ.
„Корпоративната социална отговорност за Пощенска банка е цялостна философия, интегрирана във всичко, което правим – от начина, по който управляваме бизнеса си, до отношението ни към средата и хората. Партньорството ни със Столична община – Район Витоша е истински пример как бизнесът може да участва активно в подобряването на градската среда и оставянето на устойчив зелен отпечатък с мисъл за бъдещето, създавайки още култура на съпричастност и отговорност. В Пощенска банка сме убедени, че добрите примери водят последователи – а за нас зелените проекти са не само КСО активности, но и начин на мислене и действие. Затова се стремим да бъдем вдъхновители и създатели на добри практики, продължавайки да работим с размах и отговорност към каузите, в които вярваме“, коментират от Пощенска банка.
През годините финансовата институция инвестира значителни ресурси в зелени проекти и практики, насочени към повишаване качеството на живот и подобряване на заобикалящата ни среда. Банката активно развива и своята вътрешна програма „Зелени заедно с Пощенска банка“, включваща множество инициативи всяка година, които се реализират с доброволния труд на нейните служители, като така мотивира възможно най-много хора да оставят своя устойчив отпечатък и да се погрижат за средата, която ни заобикаля.
В последните години Пощенска банка реновира или изгради изцяло нови детски образователни кътове във Витоша планина на стойност близо 100 000 лв., сред които детския кът над Драгалевския манастир, обновената детска площадка в района на Златните мостове, както и изцяло създаденото креативно пространство за учене, игри и забавление на открито – „Зелена класна стая“, реализирано в партньорство с Mastercard България и ДПП „Витоша“. Служители на банката ежегодно участват и в кампанията на Столична Община „Новата гора на София“, заедно със своите семейства, а общият брой на засадените от тях дръвчета през последните години вече възлиза на над 5000.
Целенасочените действия на Пощенска банка в областта на опазването на околната среда многократно биват отличавани и в различни конкурси за устойчиви инициативи и КСО програми. За цялостния си принос в опазването на околната среда през 2025 г. Пощенска банка беше отличена в престижните награди „Бизнес хонорис кауза“, организирани от медийната платформа „24 часа“. По време на конкурса „Най-зелените компании на България“ през 2025 г. банката бе удостоена със златния приз в категория „Лидер в зелените инициативи“ от наградите „Най-зелените компании в България“ на b2b Media.
Повече информация за проектите на Пощенска банка и многопластовата ѝ политика за корпоративна социална отговорност може да бъде намерена на www.postbank.bg.