По случай „Международния ден на жената“, Pepco почита дамите, наети в компанията, които променят работната среда
За 2023 г. Pepco наема над 30 000 жени в цяла Европа, а за марката в България работят над 1000 жени. Те заемат различни длъжности, сред които мениджъри на магазини, касиери, мениджъри смяна, както и различни ръководни позиции в отделите за маркетинг, финанси, човешки ресурси и много други.
Към момента в Pepco България работят общо 1102 жени, от общо 1151 служители. Най-силна е концентрацията им в обектите на компанията, където повечето от касиерите и управителите са от женски пол, следвани от отделите „Човешки ресурси“, „Операции“ и „Финанси“, също със силно женско присъствие.
Според Цветелина Борисова, районен мениджър в Pepco България, промяна има в самите жени, които от своя страна променят сферата. „Съвсем доскоро съществуваше ясно разграничение между секторите и длъжностите, считани за типично мъжки или женски. Сега тези разделения губят смисъла, който имаха преди. Промяна е настъпила в нас – жените, които вече сме по-силни и осъзнаваме своите предимства и качества. Жените търсят правилните места, на които да могат да постигат целите си, а в Pepco разнообразието е ключова ценност и затова подкрепяме всички наши служители и служителки в тяхното развитие.“
Отстъпки и програми за подкрепа към служителите
За да се грижи за своите служители, Pepco им предоставя специални отстъпки за пазаруване. Освен това компанията осъществява инициативи, насочени към подпомагане и подкрепа на служителите при решаване на правни и финансови въпроси, например гореща линия, налична 24/7 или Програмата за подкрепа към служителите, която предлага безплатни анонимни консултантски услуги не само на всички работещи в Pepco, но и на членовете на техните семейства.
Клиентите на Pepco също са основно жени
Превесът, който имат дамите служители в магазините има своите причини – те обслужват и разбират клиентите си най-добре, тъй като самите те също са купувачи.
Статистиката сочи, че и клиентите на Pepco са съставени предимно от жени – близо 90% от общия брой. Средно те са на възраст около 40 години и имат деца, а над 90% от женското население в пазарите, на които Pepco присъства, разпознават марката. Според проучвания проведени от марката през 2023 г., жените възприемат пазаруването в Pepco като приятно бягство от ежедневието.
„Разнообразие на ниски цени е това, което клиентите намират в нашите магазини. На едно място те могат да закупят както дрехи за себе си и своите близки, така и аксесоари за дома. Ние осъзнаваме колко е важна атмосферата и затова се стараем да осигуряваме приятна обстановка в магазините ни, а служителите винаги са готови да предложат помощ или съвет. Аз освен служител на Pepco съм и клиент на магазина, и тази двойна перспектива ми позволява по-добре да отговарям на очакванията на посетителите на нашите обекти“, казва Цветелина Борисова, районен мениджър в Pepco България.
Pepco предлага общо около 530 продуктови категории, като дрехи и аксесоари за възрастни съставят 23%, детските дрехи – 30 %, а аксесоарите за дома са 27% от целия асортимент в магазините на компанията. Марката редовно обновява и променя продуктите си и представя около 130 нови колекции всеки сезон в различните пазари.