Според доклад на организацията, от старта на кампанията „Купи и Дари“ през 2016 г., търговската верига е събрала и дарила близо 140 тона храна на обща стойност над 382 000 лв
BILLA България отбелязва 6 години от старта на дългосрочната дарителска акция „Купи и Дари“ за социално уязвими лица, хора с увреждания и тежки здравословни проблеми, многодетни семейства, самотни родители и възрастни в тежко материално състояние, съвместно с Българския червен кръст. Според доклад на организацията за периода от 1 юли 2016 г. до 30 юни 2022 г., търговската верига е събрала и дарила близо 140 тона артикули на обща стойност от 382 975 лв.
С тези средства са подпомогнати 42 848 души, 17 319 индивидуални бенефициенти и 25 529 души, настанени в 413 социални институции. Дарителската инициатива подкрепя представители на уязвими групи, възрастни и деца в нужда. Трайни пакетирани хранителни продукти от магазинната мрежа достигат до тях благодарение на дарения от страна на клиентите на търговската верига, допълнени от такива от страна на BILLA, с цел грижа за обезпечаване на най-необходимото.
„Щастливи сме, че за поредна година кампанията „Купи и Дари“ показва стабилни и устойчиви резултати, особено в градовете София, Варна, Бургас, Стара Загора, Пловдив и Пазарджик, с което затвърждаваме позицията си на един от най-отдадените партньори на Българския Червен кръст.
Благодарим на нашите клиенти и служители за проявените ангажираност и всеотдайност, без които успехът на инициативата нямаше да бъде възможен. Екипът ни ще продължи да инвестира усилията си за развитието на проекта, за да подсигури лесен достъп до хранителни продукти и материали от първа необходимост за всеки гражданин в страната“, сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
От старта си през 2016 г. кампанията „Купи и Дари“ не спира да увеличава своя обществен ефект, като за изминалата година организаторите отчитат събрано количество на хранителни продукти от над 23 тона на стойност 68 000 лв. спрямо 18 тона на стойност 40 000 лв. през 2017 г. Съществено увеличение се забелязва и в рамките на първото полугодие за 2022 г, когато инициативата е насочена както към социално слаби лица, така и към украинските бежанци.
Даренията само през настоящата година възлизат на повече от 18 тона за над 85 000 лв. От тези количества, 10 тона са насочени към 2 162 граждани на Украйна, пребиваващи в нашата страна.
Във всеки обект на веригата магазинната мрежа на BILLA в цялата страна е разположена брандирана количка за дарение на хранителни продукти. Клиентите на търговската верига могат да подкрепят инициативата, като закупуват и даряват продукти от първа необходимост – брашно, варива, макаронени изделия, захар и захарни изделия, олио, зеленчукови и месни консерви.
Компанията поема ангажимент веднъж месечно да добавя 10 кг брашно собствена марка към събраните дарения във всеки свой обект, а Българският Червен кръст разпределя количествата спрямо потребностите на индивидуалните и институционални бенефициенти.
Кампанията „Купи и Дари“, достигнала до близо 43 000 души в нужда, е част от дългосрочната стратегия на BILLA за подкрепа на значими социални инициативи, в центъра на които е грижата за хората и обществото.