В следващите 18 месеца компанията ще открие около 300 нови работни места.
Към момента приравненият ръст на приходите на дружеството у нас е над 8% и до края на годината се очаква на мине 10 сто на годишна база.
Първите 14 магазина веригата открива през ноември 2010 г, а до края на годината ще разполага със 79 обекта в 41 български града. Еспанзията на компанията ще продължи и през 2016 г. с откриването на 3 нови магазина в София, Благоевград и Казанлък, съобщи изпълнителният директор на Lidl България Милена Драгийска.
Предстои откриването и на втора логистична база на LIDL, чието строителство вече започна в местността Кабиле край Ямбол. Компанията се похвали с направени над 728 млн. лв. инвестиции в земи и оборудване и 7.3 млн. в инфраструктура с обществено значение (детски площадки, кръстовища, спортни площадки, градинки и др.) за изтеклите 5 години и с платени над 250 млн. лв данъци в държавната хазна у нас. По груби сметки това означава 54 млн. лв данъци годишно или около 4.5 млн. лв на месец.
В структурите на веригата работят над 1 800 души, а в предстоящите 18 месеца се очаква да бъдат разкрити около 300 нови работни места, похвалиха се от ръководството. По думите на Милена Драгийска средната заплата в компанията е с 61.3% по-висока от средната за страната, а всички доходи са “на светло” с пълен размер осигуровки и максимален законов размер ваучери за храна на месец.
По показател “жени на ръководни позиции” делът на дамите е 33 на сто, което означава Топ 5 в сравнение с другите държави, където оперира германският концерн.
Сред постиженията на компанията е съкратеното време за обслужване на клиентите, което е смъкнато до 14 мин. включително с минаването през касите, докато средното за страната е 30-35 мин. в подобни обекти. Отбелязано беше, че нараства потребителската кошница, като за последните 5 години увеличението е с цели 40%. Според компанията този показател не се дължи на инфлация, повишение на цените или външни фактори, а на повишено доверие от страна на потребителите.
За отчетения период с цели 60 на сто е нараснал броя на клиентите, които LIDL обслужва на ден. Според програма на веригата за следващите 12 месеца устойчиво ще се увеличава делът на българските стоки по рафтовете, включително и за експорт. По данни на компанията всеки 9-ти български доставчик е получил експортен шанс чрез LIDL, като един от най-успешните продукти в това направление се оказала “доспатската пъстърва”, предлагана в магазините у нас и в чужбина.
В момента LIDL е на трета позиция в своята пазарна ниша, като предните места се заемат от Била и Кауфланд – съответно на второ и първо място.
В този сегмент предстои пренареждане на пазара след излизането на Penny Market и кризата при Пикадили и Карфур. Но освен освобождаването на пазарен дял, тези процеси, според ръководството на LIDL, са знак и за труден инвестиционен климат.
Амбицията на компанията, заявена на петата й годишнина, е да достигне първата позиция в сектора и тази цел е във визията й за следващия 5-годишен период.