Новият формат „convenience store“ се утвърждава като предпочитан избор за модерния градски потребител.
С официално медийно събитие Minimart отбеляза откриването на своя 100-тен магазин в град София. В събитието участваха Драгия Драгиев, изпълнителен директор на „БГК“ АД – компанията, стояща зад Minimart, Ангел Петканешков, финансов директор на веригата, Елвин Гури от RSTX Capital и Георги Узунов от АР Capital. Устойчивият модел на развитие, иновативният подход към експанзията и хората, стоящи зад успеха на веригата бяха само част от темите, засегнати на медийната среща, модерирана от комуникационния експерт Александър Христов.
Развитието на Minimart е базирано на модел, който съчетава удобството на кварталния магазин с ефективността и прозрачността на технологично управлявана мрежа. Форматът „convenience store“, върху който стъпва Minimart, е нов за българския пазар, но отговаря на съвременните потребителски нужди – бърз достъп до базови продукти, локации с висока мобилност и улеснено пазаруване. Този подход е в унисон на променящите се навици на потребление и необходимостта от ефективност в ежедневното пазаруване.
За разлика от класическите квартални магазини Minimart разчита на централно планиране и доставки и интегрирана технологична инфраструктура. Обектите се управляват от партньори посредством партньорски договори, а интересът към тази възможност е висок и идва от различни региони на страната. Логистиката все още е предизвикателство при разширяване към по-отдалечени населени места.
„Това, което правим не е точно франчайз. Ние предоставяме оборудван магазин на база на Партньорски Договор, а колегите – партньори го взимат и управляват като „мини фирма“. Аз ги наричам нашите мини CEO-та.“ каза Драгия Драгиев, изпълнителен директор на „БГК“ АД.
,,Minimart не обслужва потребителите, нашата работа е да се погрижим за партньорите си, а те, от своя страна за потребителите“ сподели по време на медийното събитие Елвин Гури.
От откриването на първия Minimart до днес, веригата демонстрира значителен темп на растеж, като в рамките на по-малко от три години е изградила 100 обекта в столицата.
,,Доверието на банките към нас се гради върху последователността между думите и действията ни. Когато заявим, че ще открием 100 магазина до определена дата – ние го правим.“ сподели Ангел Петканешков, финансов директор на Minimart.
Особено внимание бе обърнато и на ролята на експанзионистите – специалисти, които стоят в основата на избора на правилни локации, разрастването на мрежата и изграждането на работещи процеси. Екипът зад Minimart използва технологични решения и алгоритми, за да прогнозира трафик, оценява потенциала на локации и ускорява процеса по отваряне на нови обекти.
Наред с това акцент беше и важността, която Minimart отдава на технологичното си и информационно развитие като вече е на етап тестване на изкуствен интелект в определени
процеси.
„Само веднъж през последните 20 години съм имал шанса да работя с такъв екип! Ние, първоначалните инвеститори, можем да се водим за нещо като родители, но истинските бащи на Minimart са Драгия (Драгиев бел.ред) и Ангел (Петканешков бел.ред).“ сподели Елвин Гури, един от инвеститорите в Minimart, които присъстваха на медийното събитие.
Компанията вече гледа към следващия важен етап – достигане на 300 магазина до края на 2025 г., с планове за разширяване и в други големи градове в страната. „Средният ни оборот постоянно се покачва, дори повече от очакванията ни. Това ни да ва увереност да продължим напред.“ заяви Драгия Драгиев.
Minimart е подкрепена от водещите инвестиционни фондове AP Capital (Петър Дудоленски, Ангел Ангелов), Trinity Retail, RSTX Capital (Елвин Гури), Profi Investments (Росен Хаджиев), които разпознават потенциала на концепцията, бизнес модела и възможностите за изграждане на мащабен български ритейл бранд с устойчиво развитие.