Международната модна платформа Answear стартира четвъртото издание на кампанията „Повече от шопинг терапия“. Тази година тя се провежда в рамките на ноември – Месеца на мъжкото здраве, и е посветена на повишаването на осведомеността и грижата за психичното здраве на мъжете. Официален партньор на инициативата е първият в България сайт за електронна терапия E-Therapy.
Ани Владимирова и Александър Сано са посланици на инициативата
Международната модна платформа Answear стартира четвъртото издание на кампанията „Повече от шопинг терапия“. Тази година тя се провежда в рамките на ноември – Месеца на мъжкото здраве, и е посветена на повишаването на осведомеността и грижата за психичното здраве на мъжете. Официален партньор на инициативата е първият в България сайт за електронна терапия E-Therapy.
Посланици на кампанията на Answear в България са психологът и основател на E-Therapy Ани Владимирова и актьорът Александър Сано.
България има най-острите социално-икономически неравенства в психичното здраве сред мъжете в ЕС. Общностни и профилактични психологични програми за мъже липсват. Самоубийствата при мъжете у нас са близо пет пъти повече от тези при жените, а злоупотребата с алкохол и стигмата около споделянето и търсенето на психологическа помощ допълнително задълбочават проблема. Психолозите отчитат, че мъжете са научени да се справят сами, без да показват слабост или емоции, без да търсят помощ. Да бъдат опора, а не нуждаещи се. Но потискането на емоции не води до сила – а до изолация, напрежение и болка. Именно затова кампанията „Повече от шопинг терапия“, поставя под прожекторите темата за психичното здраве на мъжете и за това как изглежда съвременната мъжественост – разкъсана между натиска за успех, емоциите, които не са учени да назовават, и свят, в който смелостта често означава да не се преструват, че „всичко е наред“.
„Живеем във време на изключителен стрес, свръхстимулация, напрежение, burn out. И докато ние жените сме склонни да говорим за това, мъжете прикриват тревожността и депресията. Това е директният път към психичните проблеми. Затова е толкова важно да говорим за мъжкото психично здраве“, споделя Ани Владимирова.
Актьорът Александър Сано допълва: „Мъжете днес живеят в една много по-агресивна среда, заради тоновете информация от интернет. Това са ядрени атаки срещу психиката на мъжа. Постоянно го бомбардират клишета – да е мъж, мачо, да изкарва пари, да кара определен тип кола. Кой може да оцелее на тази атака? Затова е изключително важно да се говори за мъжкото психично здраве – да му се внуши да започне да говори, да потърси специалист, а не да пренебрегва проблемите си.“За актьора реакцията да кажеш на някого, който не е добре психически, „да се стегне“, не е опция. „По-скоро бих го подтикнал да потърси специалист и да говори, защото това нито е не-мъжко, нито е срамно“, споделя актьорът.
За целите на кампанията е създаден специален уебсайт https://takecare.answear.bg/, където всеки може да намери полезна информация за мъжкото психично здраве, най-честите психични проблеми на мъжете в активна възраст в България, маските на мъжествеността и признаците, които подсказват, че мъжът има нужда от помощ. Всичко това е подкрепено от въздействащи и откровени видеа с посланиците на инициативата. Уебсайтът предоставя и информация и контакт за професионална психологическа подкрепа от E-Therapy.
„Проектът „Повече от шопинг терапия“ е нещо повече от кампания за корпоративна социална отговорност. Той е част от нашата мисия да изградим осъзната общност около марката Answear. Обръщаме много внимание на това, което е отвън, но забравяме да се грижим за това, което се случва вътре в нас. Ето защо за четвърти път се включваме в разговора за психичното здраве, този път с фокус върху мъжете, които твърде често остават сами с емоциите си“, коментира Анна Швец, мениджър „PR и комуникации“ в Answear.com.