Мъжкото психично здраве във фокуса на четвъртото издание на проекта „Повече от шопинг терапия“ на Answear

Международната модна платформа Answear стартира четвъртото издание на кампанията „Повече от шопинг терапия“. Тази година тя се провежда в рамките на ноември – Месеца на мъжкото здраве, и е посветена на повишаването на осведомеността и грижата за психичното здраве на мъжете. Официален партньор на инициативата е първият в България сайт за електронна терапия E-Therapy.

Ани Владимирова и Александър Сано са посланици на инициативата

Международната модна платформа Answear стартира четвъртото издание на кампанията „Повече от шопинг терапия“. Тази година тя се провежда в рамките на ноември – Месеца на мъжкото здраве, и е посветена на повишаването на осведомеността и грижата за психичното здраве на мъжете. Официален партньор на инициативата е първият в България сайт за електронна терапия E-Therapy.

Мъжкото психично здраве във фокуса на четвъртото издание на проекта „Повече от шопинг терапия“ на Answear

Посланици на кампанията на Answear в България са психологът и основател на E-Therapy Ани Владимирова и актьорът Александър Сано.

България има най-острите социално-икономически неравенства в психичното здраве сред мъжете в ЕС. Общностни и профилактични психологични програми за мъже липсват. Самоубийствата при мъжете у нас са близо пет пъти повече от тези при жените, а злоупотребата с алкохол и стигмата около споделянето и търсенето на психологическа помощ допълнително задълбочават проблема. Психолозите отчитат, че мъжете са научени да се справят сами, без да показват слабост или емоции, без да търсят помощ. Да бъдат опора, а не нуждаещи се. Но потискането на емоции не води до сила – а до изолация, напрежение и болка. Именно затова кампанията „Повече от шопинг терапия“, поставя под прожекторите темата за психичното здраве на мъжете и за това как изглежда съвременната мъжественост – разкъсана между натиска за успех, емоциите, които не са учени да назовават, и свят, в който смелостта често означава да не се преструват, че „всичко е наред“.

„Живеем във време на изключителен стрес, свръхстимулация, напрежение, burn out. И докато ние жените сме склонни да говорим за това, мъжете прикриват тревожността и депресията. Това е директният път към психичните проблеми. Затова е толкова важно да говорим за мъжкото психично здраве“, споделя Ани Владимирова.

Актьорът Александър Сано допълва: „Мъжете днес живеят в една много по-агресивна среда, заради тоновете информация от интернет. Това са ядрени атаки срещу психиката на мъжа. Постоянно го бомбардират клишета – да е мъж, мачо, да изкарва пари, да кара определен тип кола. Кой може да оцелее на тази атака? Затова е изключително важно да се говори за мъжкото психично здраве – да му се внуши да започне да говори, да потърси специалист, а не да пренебрегва проблемите си.“За актьора реакцията да кажеш на някого, който не е добре психически, „да се стегне“, не е опция. „По-скоро бих го подтикнал да потърси специалист и да говори, защото това нито е не-мъжко, нито е срамно“, споделя актьорът.

За целите на кампанията е създаден специален уебсайт https://takecare.answear.bg/, където всеки може да намери полезна информация за мъжкото психично здраве, най-честите психични проблеми на мъжете в активна възраст в България, маските на мъжествеността и признаците, които подсказват, че мъжът има нужда от помощ. Всичко това е подкрепено от въздействащи и откровени видеа с посланиците на инициативата. Уебсайтът предоставя и информация и контакт за професионална психологическа подкрепа от E-Therapy.

„Проектът „Повече от шопинг терапия“ е нещо повече от кампания за корпоративна социална отговорност. Той е част от нашата мисия да изградим осъзната общност около марката Answear. Обръщаме много внимание на това, което е отвън, но забравяме да се грижим за това, което се случва вътре в нас. Ето защо за четвърти път се включваме в разговора за психичното здраве, този път с фокус върху мъжете, които твърде често остават сами с емоциите си“, коментира Анна Швец, мениджър „PR и комуникации“ в Answear.com.

Вижте още: