Националната кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ поставя фокус върху навременното диагностициране на хроничната венозна болест

Съвместната инициатива на БНДСЕХА и venite.bg продължава до септември и включва безплатни профилактични консултации за ХВБ

За пета поредна година през април месец започва Националната информационна кампания „Вземи краката си в ръце активно“. Тя се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) съвместно със сайта venite.bg. Своя поход продължава и инициативата „Пътешествие с мисия“, чийто #ОтборСМисия избира по-активен начин на живот като профилактика на хроничната венозна болест.

„Кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ бележи големи успехи всяка година. Посланията ни за активен начин на живот и необходимостта от навременно лечение при поява на симптоми и признаци на хроничната венозна болест достигат до все по-голяма аудитория като ролята и ежегодното участие на съдовите специалисти и ангиолози в тази инициатива са ключови. Важно е да продължаваме да разясняваме пред обществото, че разширените вени не са само козметичен проблем, а сериозно заболяване, в основата на което стои хронично прогресивно възпаление и то трябва да се лекува.“, коментира доц. д-р Димитър Петков, председател на БНДСЕХА.

„Пример за подкрепата на специалистите е приетият миналата година Консенсус, който постави акцент именно върху хроничния характер на заболяването и необходимостта от навременна и постоянна грижа за венозното здраве, както при всички хронични заболявания като артериална хипертония, диабет, др. Приетите в консенсусното становище препоръки станаха част и от новото национално клинично ръководство за съдовите хирурзи и ангиолози. А тази година подготвяме практически наръчници за общопрактикуващите лекари и фармацевти с цел по-успешно диагностициране и насочване към лечение на пациентите с ХВБ. Кампанията също така се обръща и към широката публика с посланието, че промяната в начина на живот и консултацията със специалист е изпитаният начин за контрол на ХВБ и избягване на усложненията, които могат да бъдат сериозни, дори в някои случаи животозастрашаващи“, допълни той.

Тази година отново ще се проведат безплатни профилактични консултации при съдови хирурзи в цялата страна. За всички издания на кампанията досега над 4000 души са се възползвали от тях. Само през 2022 г. са прегледани над 1500 души или с 20% повече от предходната година. С ХВБ са диагностицирани 15% повече пациенти в сравнение с 2021 г. Установено е, че 61% от прегледалите се са със симптоми на ХВБ с история от 1 до 5 години, а 50% не са се лекували медикаментозно до момента.

Националната кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ поставя фокус върху навременното диагностициране на хроничната венозна болест

Тревожен е и фактът, че наблюдаваме подмладяване на заболяването, като нараства делът на хората на по-млада и средна възраст, диагностицирани в началните стадии на ХВБ. Хубавата новина е, че благодарение на кампанията все повече хора разбират, че ранната диагностика и адекватното лечение имат огромно значение. Чрез тях може да се намали рискът от прогресия и усложнения на така разпространеното заболяване.

Особено полезни за всеки, загрижен за здравето на краката си, са новите видео материали на уебсайта venite.bg от рубриката „Мит или истина за ХВБ“.

Тази година в рамките на кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ от май до септември включително продължава успешната инициатива „Пътешествие с мисия“. В своята Фейсбук група тя предизвиква хората да се движат повече и да споделят извървените си крачки с цел поощряване на активния начин на живот, като така се превърнат във вдъхновен #ОтборСМисия. Новото е, че всеки месец в социалните мрежи на инициативата ще бъде оповестяван участникът, който е извървял и споделил най-много крачки за съответния месец. Той ще бъде удостоен с титлата #ПътешественикНаМесеца.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...