Новартис България стартира национална информационна кампания за превенция и борба с “лошия” холестерол, причина за сърдечносъдови инциденти.

Инициативата подчертава огромното значение на здравето на сърцето и насърчава навременните кардиологични прегледи, ранното диагностициране на наследствени сърдечни обременености, както и ролята на иновативните методи в лечението на сърдечните заболявания в България.

Този септември Novartis България стартира информационна кампания, чиято цел е да повиши осведомеността на широката общественост по отношение на сърдечносъдовите заболявания - водещата причина за смърт в България, надминаваща в пъти смъртността вследствие на онкологични заболявания. 1


В подкрепа на инициативата се присъединяват много специалисти и водещи експерти в страната, както и популярни личности с отношение по темата. Кампанията генерира уникално експертно съдържание, което ще бъде разпространено към широката общественост чрез серия от видеа и специализирани интервюта, свободно достъпни за всеки в каналите на Novartis България - YouTube, Facebook и Instagram, както и в медийното пространство.

Novartis България фокусира информационната кампания върху важността на здравето на сърцето, образоването на обществеността за рисковите фактори и насърчаването на ранна диагностика. В допълнение, водещи кардиолози ще предоставят надеждна и научнообоснована информация в контекста на иновативните възможности за лечение, които могат да спомогнат за по-добър контрол върху рисковите фактори и заболяването с цел пълноценен живот при наличието на сърдечни проблеми.

Според националната здравна статистика през 2022 г. почти 60% от смъртните случаи в България са поради болести на органите на кръвообръщението.1 Заболявания като инсулт и исхемична болест на сърцето отнемат живота на хиляди българи всяка година.1 С инициативата си за експертна информационна кампания Novartis България се утвърждава като лидер и иноватор със солиден опит по темата за сърдечното здраве. Споделянето на този опит и ценни съвети от достоверни източници на информация дава не само надежда на пациентите и техните близки, но и спомага повишаването на обществената грамотност към грижата за сърцето, нуждата от редовни кардиологични прегледи, както и повишеното внимание към наследствените обременености на сърцето.

“Почти 40% от възрастното население е изложено на сериозен риск от сърдечносъдово заболяване2, а 80% от преждевременните сърдечносъдови инциденти могат да бъдат предотвратени.3”, казва Андрия Томович, генерален мениджър на Novartis България. “В същото време, фамилната хиперхолестеролемия е едно от най-често срещаните генетични заболявания и може да се предава от родител на дете. Хората с това заболяване често развиват повишени нива на LDL-холестерол в началото на живота си, което води до значително повишен риск от инфаркт или инсулт преди 55-годишна възраст при мъжете и 65-годишна възраст при жените. 4”, категорично допълва той.

Информационната кампания на Novartis България подчертава значението на споделянето на семейната медицинска история с вашия лекар, който може да ви насочи към важни прегледи и да ви даде съвети въз основа на генетичния риск. Novartis цели да напомни, че за хората с фамилна анамнеза за инфаркт или инсулт в млада възраст е изключително важно да полагат редовни, превантивни грижи за рана диагностика.

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...