OLX отчита скок от над 500% в търсенето на градински шатри през февруари и март 2022 г.

С близо 5 пъти е нараснало търсенето на оранжерии, мотофрези и семена през първите четири месеца на 2022 г. спрямо същите на 2021 г.

Най-голямата платформа за онлайн търговия OLX отчете данни за търсенето и предлагането на градинска екипировка и услуги. Значителен ръст се наблюдава в интереса към градински шатри през всеки от първите четири месеца на 2022 г. спрямо същия период през 2021 г. През февруари и март то е най-силно – съответно 560% и 515%.

Сред най-търсените продукти са оранжерии, мотофрези, семена и градински мебели. Тенденцията за бум в търсенето през първите четири месеца на 2022 г. спрямо 2021 г. се запазва и при тях. Скокът е около 5 пъти. Очаквано, най-голяма е тенденцията в и около големите градове – София, Пловдив и Варна. Любопитно е присъствието на градове като Нови Искър, Долна Оряховица и Първомай сред първите 15 в търсенето на оранжерии.

Платформата отчита постоянно нарастване и на търсенето на градински услуги за всеки от първите 4 месеца на 2022 г. в сравнение с 2021 г. Наблюдава се огромно увеличение на предлагането през януари 2022 г. в сравнение със същия месец на 2021 г. – 120%. Отново най-големи са нивата във Варна, София и Пловдив.

Най-голяма нужда е регистрирана от озеленяване, косене и почистване на дворове. Ръстът за март и април 2022 г. в търсенето на тези услуги е близо 40% спрямо същия период 2021 г. И в тази категория най-активни са били потребителите от големите български градове.

„Отдаваме високото търсене на градинско оборудване на отпадналите противоепидемични мерки в България и завръщането на обществото към културата за прекарване на топлите пролетни дни в градините на заведения с приятели и съмишленици. След липсата на сигурност и доход, най-накрая се вижда светлина за ресторантьорския бизнес. Големите градове са абсолютен пример за това“ – споделя Андрея Пачеко, старши бранд мениджър, OLX България.

„От друга страна, през изминалите няколко години хората по света пренаредиха приоритетите си и усетиха нуждата от живот по-близо до природата, както и облагородяване на домашните пространства. Със замяната на апартаментите с къщи, е напълно естествено да се наблюдава и ръст в търсенето на градинска екипировка и услуги“ , допълва тя.

Вижте още:

• Застрахователният сегмент е разделен регионално според пазарите, на които Generali оперира• Уди Брадфорд (Woody Bradford) ще заеме позицията на...